مزایای ترمیم دندان با کامپوزیت (همرنگ دندان)

در گذشته ترمیم دندان ها با آمالگام یا مواد ترمیمی مشکی رنگ انجام می شد، اما امروزه در بسیاری از ترمیم های دندانی بخصوص در ترمیم دندان های ردیف جلو از ترمیم کامپوزیت استفاده می شود.

ترمیم های کامپوزیتی

  • تطبیق رنگ بسیار خوبی با سایر دندان ها دارند
  • مقاوم به سایش مانند سایر دندان ها هستند
  • در زمان شکستگی یا ایجاد پوسیدگی امکان ترمیم مجدد وجود دارد (بدون نیاز به حذف کامل مواد)
  • ظاهر بسیار زیبایی دارند بخصوص برای ترمیم های ناحیه قدامی

همانطور که گفته شد یکی از مزایایی ترمیم های کامپوزیت همرنگ بودن آنها با سایر دندان ها است، از کامپوزیت ها برای ترمیم دندان های ردیف جلویی کودکان که شکسته است تا افراد بزرگسال استفاده می شود.

همچنین در ترمیم دندان با کامپوزیت دندانپزشک مجبور نیست ساختار طبیعی دندان تان را بیش از حد حذف کند، در حالی که این موضوع در ترمیم آمالگام بر عکس است و گفته می شود در ترمیم های آمالگام بخش بیشتری از دندان برداشته می شود.

ترمیم و پرکردن دندان ها با مواد همرنگ (کامپوزیت) مقاومت و استحکام خوبی را به دندان در برابر شکستگی های کوچک که نیاز به مقاومت معمولی در هنگام جویدن خوراکی را دارند می دهد. ترمیم کامپوزیتی می تواند برای دندان های ردیف عقب و جلو مورد استفاده قرار بگیرد و انتخابی خوب برای کسانی است که ترجیح می دهند پرکردگی دندان شان طبیعی تر به نظر برسد.

اما در مواردی که بخش زیادی از دندان آسیب دیده باشد، دندانپزشکان روکش های دندانی را توصیه می کنند، چرا که با ترمیم های معمولی ممکن است دندان ترمیم شده نتواند فشار وارده را تحمل کند و دچار آسیب دیدگی دوباره و شکستگی شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *