نامرتبی دندان ها در کودکان

عواملی مانند جنس دندان، اندازه فک، بزرگی دندان ها، ژنتیک و نداشتن فضای کافی و مناسب برای رشد دندان ها، در نامرتبی دندان های دائمی می توانند تاثیرگذار باشند.

همچنین می توان از دلایل دیگری مانند مکیدن انگشت توسط کودک که از عادات رایج و غلط و شدیدا آسیب زننده به دندان های کودکان می باشد، در نا مرتبی دندانها در کودکان اشاره کرد، همچنین گفته شیشه شیر کودک و پستانک نیز باید در دو سالگی از کودک گرفته شود تا کودک دچار ناهنجاری های فکی نشود. توصیه می شود در این مورد و سایر موارد اگر اطلاعات مناسبی ندارید با دندانپزشک کودک تان مشورت داشته باشید.

همچنین والدین توجه داشته باشند که پوسیدگی های دندانی و عدم رعایت بهداشت دهان و دندان ها باعث از دست دادن زودتر دندان شیری در کودکان می شود و به دنبال آن بخشی از فضای رویش دندان های دائمی از بین رفته و باعث انحراف دندان های مجاور به فضای بی دندانی می شود که این خود ایجاد نامرتبی در دندانها می کند. البته گفته می شود با فضا نگهدارنده دندان کودک می توان برای پیشگیری از برخی مشکلات دندانی در کودکان کارهای مناسبی انجام داد.

توصیه می شود از همان ابتدا و هنگام رویش اولین دندان شیری به دندانپزشک اطفال مراجعه شود و راهکارها و باید و نباید های نگهداری و مراقبت دهان دندان های کودک را دریافت کرد. مطالعه مطلب اولین ویزیت دندانپزشکی کودکان چه زمانی باید انجام شود؟ نیز توصیه می شود.

با انجام چکاپ های منظم و مشاوره دندانپزشک اطفال قطعا فرزندان عزیزتان دندان هایی سالم و مرتب خواهند داشت.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *