چرا بهتر است دندان عصب کشی شود تا اینکه کشیده شود

دندان ها به دلایل مختلفی مانند عدم رعایت بهداشت دهان و دندان دچار عفونت و پوسیدگی می شوند و نیاز به عصب کشی دندانی پیدا می کنند.

ممکن است این فکر نادرست در ذهن ایجاد شود که بهتر نیست به جای عصب کشی، دندان را بکشیم؟ قطعاً حفظ دندان با عصب کشی، بهتر از کشیدن آن است.

دندان ها از نعمت های الهی هستند که زندگی را برای ما آسان تر می کنند، دندان ها علاوه بر اینکه باعث زیبایی ظاهر می‌شوند، باعث تکلم بهتر، تغذیه مناسب تر و جویدن و خوردن بهتر خوراکی ها نیز می شوند. قطعاً این ها برخی از مزایای وجود دندان ها هستند. حالا در ادامه به این موضوع می پردازیم که چرا حفظ دندان با عصب کشی، بهتر از کشیدن آن است.

1- با کشیدن دندان شما یک دندان مهم را از دست داده اید، جای خالیه این دندان علاوه بر اینکه در ظاهر و تکلم و تغذیه شما موثر می باشد می تواند باعث حرکت و لق شدن و آسیب دیدن دندان های کناری دندان از دست رفته نیز بشود.

2- دندانی که پوسیده شده است، احتمالاً تغییر رنگ داده و ظاهری نامناسب پیدا کرده است، با درمان ریشه و سپس ترمیم دندان، ظاهر دندان اصلاح شده و همچنین به کارایی قبلی دندان نیز تقریباً باز می گردد.

3- دندانی که آسیب دیده است و نیاز به عصب کشی دارد، احتمالاً دچار عفونت و باکتری نیز شده است عدم توجه به این آسیب دیدگی می تواند باعث گسترش عفونت و وجود مشکلات بیشتر مانند آبسه و از دست رفتن دندان بشود، با درمان ریشه از این مشکلات جلوگیری می شود.

4- با از دست دادن دندان ها، شما در آینده نیاز به دندان خواهید داشت، که از روش هایی مانند ایمپلنت دندان بریج دندان یا دندان های مصنوعی برای رفع این مشکل استفاده می شود که هزینه های بسیاری دارند. با عصب کشی، دندان نجات پیدا می‌کند و می‌توانید سالیان بیشتری از این دندان استفاده کنید و هم از پرداخت هزینه های بیشتر در آینده جلوگیری می کنید.

5- این مورد درباره کودکان و دندان های شیری نیز اهمیت بسیاری دارد، چرا که کشیده شدن دندان شیری می تواند در رشد دندان دائمی کودک موثر باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *