چرا مراجعه به دندانپزشکی اطفال مهم است؟

دندان های شیری بچه های خردسال در طول شش ماه نخست زندگی شان شروع به رشد می کنند. معمولا بچه های خردسال در سنین شش یا هفت سالگی اولین دندان شیری خود را از دست می دهند تا دندان های دائمی به جای این دندان ها رشد کنند.

در مواقعی والدین چون فکر می کنند دندان های ابتدایی کودکان چون دائمی نیستند، پس نیاز به مراقبت چندانی ندارند، امام همانگونه که قبلا نیز بیان شده است، اکنون نیز می گوییم که بدون رسیدگی لازم و صحیح به دندان های اطفال در این دوران، ممکن است کودکان با برخی مشکلات مانند پوسیدگی دندان و بیماری لثه مواجه بشوند. این مشکلات می توانند درد و عوارضی منفی برای بچه ها به همراه داشته باشند. چندین مطلب مرتبط با این موضوع در سایت دندانپزشکی پرنس منتشر شده است. برای مثال می توانید مطلب اهمیت دندان های شیری کودک را مطالعه کنید.

امروزه برخی کودکان به دلایل مانند زیاده روی در استفاده از شیرینی جات و شکلات ها، با مشکل کرم خوردگی و پوسیدگی دندان رو به رو هستند و این می تواند برای بچه ها عوارضی بهمراه داشته باشد. از این رو امروزه ضرورت مراجعه دندانپزشکی اطفال از اهمیت قابل توجهی برخوردار است.

برخی از خدمات دندانپزشکی های تخصصی اطفال:

1- ترمیم نقص ها یا پوسیدگی های دندانی در کودکان

2- آزمایش و بررسی سلامت دندان ها و دهان نوزاد

3- ارزیابی و درمان های اولیه برای صاف کردن و بهبود ظاهری دندان های کودک

4- مراقبت های پیشگیرانه جهت پیشگیری از پوسیدگی و مشکلات دندانی، شامل تمیز کردن دندانها، درمان های فلورایدی یا فیشورسیلانت همزمان با توصیه های تغذیه ای برای مراقبت بهتر از دندان های بچه ها

5- درمان آسیب های دندانی و دهانی کودکان شامل: شکستگی و پوسیدگی، افتادن یا لق شدن دندان کودک

6- مشاوره درباره عادات غلط کودکان که به دندان ها آسیب می زند، مانند: عادت مکیدن انگشت شست در کودکان

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *