پیشگیری از پوسیدگی و ترمیم دندان کودک

همانطور که بارها گفته شده است لزام است حتما هر 6 ماه یک بار برای چکاپ وضعیت سلامتی دندان های کودکان به دندانپزشکی مراجعه کنید. گفته می شود که مراجعه به موقع به مراکز دندانپزشکی برای بررسی وضعیت سلامت دندان ها تاثیر بسیاری در جلوگیری از پوسیدگی بیشتر دندان ها دارد. در مراکز دندانپزشکی دندانپزشکان راه های رعایت صحیح بهداشت دهان و دندانها را به کودکان و والدین کودکان آموزش می دهند. با چکاپ های مرتب، دندانپزشک می تواند پوسیدگی دندان را در مراحل اولیه و با روشهای ساده تر برطرف کند.

پیشگیری بهتر از درمان. فلوراید تراپی روشی ساده برای پیشگیری از پوسیدگی دندان های کودکان می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره فلوراید تراپی این مطب را بخوانید. همچنین در سنین کودکی اصلا اجازه نوشیدن نوشابه به کودکان را ندهید. (البته نوشابه ها برای تمامی سنین مضر هستند و هم به دندان های کودکان و هم دندان های بزرگسال ها آسیب می زنند)

توجه داشته باشید که دندان های بچه ها بسیار سریع تر از از افراد بزرگسال دچار پوسیدگی می شوند و ممکن است این پوسیدگی ها به راحتی به عصب دندان برسند و مجبور شوید برای درمان دندان های کودک راه های سخت تری مانند عصب کشی را تجربه کنید. همچنین اگر دیر به دندانپزشکی مراجعه شود ممکن است مجبور بشوید دندان خراب کودک را بکشید. بنابراین با مراجعه به موقع به دندانپزشکی می توان از هزینه های زیاد دندانپزشکی در آینده نیز جلوگیری کرد.

مطالعه مطلب جلوگیری از پوسیدگی و آسیب مینای دندان پیشنهاد می شود.

در ترمیم و پر کردن دندان های کودک، معمولا دندانپزشک برای اینکه چطور می تواند دندان ها را پر کند با توجه به میزان آسیب دیدگی دندان و بودجه ای که دارید روش های درمانی مختلفی هایی پیش روی شما می گذارد.

برای پر کردن دندان ها می توان از موادی چون آمالگام (رنگ نقره ای)، گلاس آینومر، رزین آینومر و یا کامپوزیت هایی که همرنگ دندان هستند استفاده کرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *