چه زمانی کشیدن دندان کودک لازم است؟

کشیدن دندان زمانی انجام می شود که دندان میزان زیادی آسیب دیده باشد و قابل ترمیم نباشد. کشیده دندان معمولا توصیه نمی شود، اما گاها شاید کشیدن دندان تنها گزینه دندانپزشک باشد، علت کشیدن دندان کودک، جلوگیری از گسترش عفونت در داخل دهان است. این راهکار کمک می کند تا دندان های معیوب در صورتی که امکان ترمیم شان وجود نداشته باشد، از دهان خارج شوند. امروزه مراکز دندانپزشکی تخصصی کودکان وجود دارند که در کنار انواع خدمات دندانپزشکی اطفال، کشیدن دندان کودک را نیز انجام می دهند.

دندان های کودک به دلایل مختلف ممکن است دچار پوسیدگی شوند، در ابتدا این پوسیدگی ها قهوه ای رنگ هستند، اما با گذشت زمان سیاه می شوند. اگر به موقع به دندانپزشکی برای درمان مراجعه شودف نیاز به کشیدن دندان نخواهد بود، اگر فرزندان شما با مجموعه ای از دندان های پوسیده مواجه هستند، فورا به دندانپزشک کودکان مراجعه کنید.

دندان های کودک به دلیل عادات غذایی ناسالم مستعد پوسیدگی هستند. اگر کودکان تغذیه ناسلمی دارند (مانند استفاده از شکلات ها)، حتماً با انواع مختلف مشکلات دندانی مواجه می شوند. اگر دندانپزشک گفت که دندان های فرزندتان قابل تعمیر نیستند، احتمالا کشیدن دندان تنها گزینه باشد. به طور کلی، کودک خود را نزد دندانپزشک ببرید زیرا به حفظ سلامت دندان او در دراز مدت کمک می کند. امروزه دندانپزشکی های کودکان، خدمات را در محیط کودکانه و مناسب با روحیه کودکان ارائه می دهند و این می تواند برای کودکان بهتر باشد.

دندانپزشک می تواند تمام مشکلات دندانی کودک شما را از مال اکلوژن گرفته تا پوسیدگی زودرس دندان را بررسی کند. در صورت عدم رعایت بهداشت دهان و دندان، همیشه احتملا مشکلی در دهان کودک وجود دارد.

اگر دندان عفونی قابل ترمیم نباشد، در صورت برداشته و کشیده نشدن می تواند منجر به عفونت و مشکلات بیشتر شود. همچنین ممکن است به دندان های شابم دیگر نیز آسیب برساند. مراجعه به موقع به دندانپزشک، باعث جلوگیری از مشکلات دندانی کودکان مانند دندان درد در آینده می شود، و کودک می تواند آرامش و روزهای بهتری داشته باشد.

متاسفانه کودکان در هنگام مراجعه به دندانپزشکی احساس استرس دارند. کودکان تمایل دارند فکر می کنند که کشیدن دندان باعث درد زیادی می شود. با این حال، دندانپزشکان از یک بی حس کننده موضعی استفاده میکنند تا کودک درد کمتری داشته باشد.

با مراجعات به موقع به دندانپزشکی می توان از کشیده شدن دندان، استرس کودک و بروز چنین مواردی پیشگیری کرد.