چگونه از پوسیدگی دندان کودکان جلوگیری کنیم؟

جلوگیری از پوسیدگی دندان های کودکان یا مراقبت از دندان های کودکان چگونه است؟

بهترین راه برای پیشگیری از پوسیدگی دندان در کودک، آموزش بهداشت دهان و دندان است. به رعایت بهداشت دهان و دندان های فرزندتان نظارت داشته باشید، برای مثال دندان های کودک تان را یا خودتان مسواک بزنید و یا اگر خود کودک مسواک می زند به مسواک زدن فرزندتان نظارت داشته باشید. مطمئن شوید که آن ها به روش صحیح دندان هارا مسواک می زندد و و همچنین مدت زمان توصیه شده برای مسواک زدن را رعایت می کنند.

گفته می شود کودکان خداقل دوبار در روز باید مسواک بزنند و یک بار از نخ دندان استفاده کنند. همچنین برای هر 6 ماه یکبار مراجعه به دندانپزشکی کودکان برنامه ریزی کنید. در این جلسات هم کودک با محیط کودکانه دندانپزشکی تخصصی اطفال آشنا می شود و هم می تواند از استرس های آینده کودک و ترس از مراجعه به دندانپزشکی بکاهد.

والدین نوزادان کوچک نیز مراقبت از دندان های نوزادان را فراموش نکنند، حتی اگر فرزند شما دندان نیز نداشته باشد مراقبت از دهان کودک لازم است، می توانید با مراجعه به دندانپزشکی کودکان در این مورد از دندانپزشک اطفال سوالات بیشتری داشته باشد.

شیرینی جات می توانند به دندان های کودکان آسیب بزنند، اگر فرزند شما میل به خوردن خوراکی های صنعتی شیرین دارد که به دندان هایش ضرر داشته و آسیب می زنند بهتر است جایگزین های خوراکی سالمی برای فرزندانتان داشته باشد، مانند: میوه های خشک طبیعی بدون شکر، ماست و … با یک جستجو یا پرسش از پزشک می توانید خوراکی های سالم تری را جایگزین کنید.

حفره ها و پوسیدگی های دندان زمانی بوجود می آیند که پلاک های دندانی روی مینای دندان تجمع کنند و باعث سوراخ شدن دندان شوند، با مراقبت صحیح از دندان های کودک می توانید از تجمع پلاک ها روی دندان جلوگیری کرده و در نتیجه دندان های کودک کمتر در معرض خطر پوسیدگی قرار بگیرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *