چرا پوسیدگی دندان شیری درمان میشه؟ درحالی که قراره بیفته

دندان های کودکان دچار پوسیدگی و مشکلاتی می شود، شاید سوالی در ذهن والدین کودک ایجاد شود، اینکه چرای پئسیدگی دندان شیری کودک درمان می شود، مگه قرار نیست این دندان بیفته و به جای آن دندان جدید رشد کند؟

والدین کودک توجه داشته باشند که فقط دندان های پیشین کودک در سنین 6 الی 8 سالگی می افتند و افتادن سایر دندان ها تا سنین 12 سالگی کودک زمان می برد. قبلا درباره زمان افتاد دندان های شیری کودکان صحبت شده است. البته این بدان معنا نیست که پس دندان های پیشین مشکلی داشت درمان نشود، اگر پوسیدگی و مشکلی چه در دندان های پیشین و چه در دندان های آسیاب دیده شد لازم است درمان انجام شود. چرا؟

به موارد زیر توجه داشته باشد:

• والدین کودک توجه داشته باشند که یکی از علت های حفظ و مراقبت از دندان های شیری این است که دندان های شیری کودک وظیفه هدایت دندان های اصلی به جای صحیح شان را برعهده دارند، بنابراین اگر کودکی خیلی زود دندان شیری اش را از دست بدهد، دندان دائمی که جایگزین این دندان می شود ممکن است هم خود کج و نامرتب رشد که و هم باعث نامرتبی دندان های دیگر شود، به این دلیل است که زمانی که دندان شیری خیلی زود می افتد دندانپزشکان از فضانگهدار استفاده می کنند.
  • همچنین اگر کودگی در دهانش دندانش دچار مشکل باشد مثلا درد کند، احتمالا تمایلش به جویدن غذا خوب و کامل غذا کم می شود، کودک یا بی اشتها می شود یا ترجیح میدهد غذا را سریع و بدون جویدن کامل بخورد که این موضوع می تواند باعث بروز مشکلاتی مانند مشکلات گوارشی نیز شود. این موضوع می تواند در سبک غذا خوردن کودک در آینده نیز موثر باشد.
  • همچنین اگر پوسیدگی دندان کودک درمان نوشد و این پوسیدگی طولانی مدت باشد ممکن است باعث عفونت شده و این عفونت در ناحیه دندان و فک می تواند باعث بروز مشکلات جدی در کودک شود.

با این بیانات پس قبل از اینکه کودک دچار مشکلات دندانی شود به یک دندانپزشکی مراجعه کنید تا وضعیت دندان های کودک مورد بررسی قرار گیرد، در این بررسی ها هم توضیه های خوبی از دندانپزشکان ارائه می شود و هم ممکن است مشکلات و پوسیدگی هایی در نواحی دندانی باشند که شما از آنها مطلع نباشید و با بررسی های دندانپزشک زودتر از این موارد مطلع می شوید.