تاثیر فیشور سیلانت و فلوراید تراپی بر دندان های کودکان

فیشور سیلانت و فلوراید تراپی جزو خدمات پر کاربرد در دندانپزشکی اطفال می باشند و می توانند آثار مثبتی بر روی دندان های کودکان داشته باشند. تاکنون مطالب و مقاله های مختلفی در سایت دندانپزشکی پرنس درباره هر دو موضوع منتشر شده است. به عنوان مثال می توانید به مقالات زیر مراجعه کرده و مطالعه کنید:

1- سن مناسب برای فلوراید تراپی دندان های کودکان چند سالگی است؟

2- فیشور سیلانت دندان ها چگونه انجام می شود؟

در ادامه درباره تاثیر فیشور سیلانت و فلوراید تراپی بر دندان های کودکان توضیحات مختصری ارائه می شود: با ما همراه باشید

فیشور سیلانت در دندانپزشکی کودکان

شیارپوشی دندان یا فیشور سیلانت از پوسیدگی دندان در کودکان جلوگیری می‌کند. سیلانت یک ماده پلاستیکی است که معمولاً روی سطوح جویدنی دندان های آسیاب قرار می گیرد، توجه داشته باشید که دندان های ردیف عقب یا همان دندان های آسیاب نسبت به پوسیدگی مستعدتر هستند. فیشور سیلانت با دور نگه داشتن جرم های دندانی و پلاک های دندانی و باکتری ها از این سطوح این دندان ها از آنها محافظت می‌کند.

فلوراید تراپی یا همان فلوراید درمانی

فلوراید در مینای دندان اعمال می‌شود تا دندان را سخت تر کند تا مقاومت مینای دندان در برابر پوسیدگی ها افزایش دهد. گفته می شود اگر چه مقداری فلوراید در خمیر دندان ها و آب های آشامیدنی وجود دارد، اما غلظت بالاتری از فلوراید در دندانپزشکی ها توسط دندانپزشکان بر روی دندان های کودکان به کار برده می‌شود تا حداکثر محافظت از دندان های کودک انجام بشود.

با مراجعه به لینک های بالا می توانید اطلاعات بیشتری در خصوص فلوراید تراپی و فیشور سیلانت دندان های کودکان کسب کنید، همچنین با مراجعه به این لینک می توانید توصیحات دکتر علی بقالیان، متخصص دندانپزشکی کودکان درباره فلوراید تراپی دندان های کودکان را بشنوید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *