ضربه خوردن دندان کودک، واکنش دندان به ضربه

واکنش دندان های کودکان به ضربه یا تروما چگونه می توانید باشد:

احتقان خون در دندان کودک: وارد شدن ضربه به دندان کودک هر چند خفیف می تواند بلافاصله با احتقان خون در دندان کودک را به دنبال داشته باشد. معمولا زمان کوتاهی بعد از آسیب، دندانپزشک می تواند در معاینه دندانپزشکی به وقوع آن پی ببرد. گفته می شود این تغییر رنگ نشانه پیش آگهی ناخوشایندی برای عصب دندان کودک است.

از بین رفتن عصب دندان یا نکروز پالپ: از دست رفتن پالپ دندانی یا همان حیات عصبی دندان می تواند در نهایت منجر به تشکیل آبسه دندانی بشود. قبلا در سایت دندانپزشکی اطفال پرنس مقاله ای با عنوان آبسه دندان شیری کودکان منتشر شده است. در این مطلب توضیحاتی درباره بروز آبسه در دندان های بچه ها ارائه شده است که می تواند با مطالعه آن اطالاعاتی در این زمینه کسب کنید.

خونریزی داخلی: گاهی اوقات احتقان ‌ و فشار خون افزایش یافته در عصب های دندانی منجر به پارگی مویرگ ها و خروج گلبول های قرمز و ‌سپس تجزیه شان و سپس تشکیل رنگدانه می شود. اگر که این رنگدانه ها به عاج دندان نفوذ کنند، رنگ دندان تغییر کرده و دندان دچار تغییر رنگ خواهد شد. گفته می شود تغییر رنگ خاکستری در دندان شیری کودک نشانه از بین رفتن عصب دندان شیری می باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *