پالپ دندان شیری چگونه درمان می شود؟

متاسفانه دندان های کودکان به دلایل مختلف دچار پوسیدگی می شوند، برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد می توانید به صفحه مهمترین علل پوسیدگی دندان های کودکان مراجعه کنید. در زمان پوسیدگی دندان بهتر است سریعا نسبت به درمان پوسیدگی اقدام کنید چنانچه دندان شیری پوسیده کودک درمان نشود این پوسیدگی پیشرفت کرده و پالپ دندان که حاوی عروق و اعصاب دندانی کودک می باشد و در مرکز دندان قرار دارد رسیده و باعث التهاب دندان و پالپ دندان یعنی مغز دندان میشود.

چنانچه مشکل پوسیدگی دندان چه برای دندان های افراد بزرگسال و چه دندان‌های شیری کودکان در مراحل اولیه درمان نشود, باعث عفونت و التهاب می شود و این التهاب وسیع تر شده به ریشه دندان گسترش پیدا می‌کند و در نهایت باعث بروز عفونت و آبسه دندان می‌شود. آبسه دندان در کودکان از مشکلاتی می باشد که می تواند به علت عدم رعایت بهداشت دهان و دندان ها در بچه ها بروز پیدا کند.

پالپ دندان شیری کودکان چگونه درمان می شود؟

زمانی که پوسیدگی دندان بچه ها به پاپ دندانشان می رسد، دندانپزشک متخصص اطفال بعد از بررسی های لازم اقدام به خارج کردن بخش تاج پالپ دندان جهت حذف بافت های عفونی و آلوده و ملتهب دندان می کند و بعد از انجام این کار فضای تاجی پالپ دندان را بامواد مناسبی مانند مواد کامپوزیتی پر می کند تا دندان دوباره کارایی لازم را داشته باشد، درمان پالپ دندان شیری کودکان باعث افزایش طول عمر دندان و همچنین بهبود عملکرد دندان های بچه ها می شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *