تفاوت روکش دندان شیری و دندان دائمی

هم برای دندان های شیری کودکان و هم برای دندان های دائمی افراد بزرگسال می توان از روکش های دندانی استفاده کرد. اما روکش های دندان های شیری با روکش های دندان های دائمی تفاوت هایی دارند که در ادامه می توانید درباره آنها بیشتر بدانید.

روکش دندان شیری کودک از جنس فولاد زنگ نزان می باشد و همچنین از پیش ساخته می باشد، و برای استفاده از آن نیازی به قالب گیری از دندان کودک نمی باشد و درمان جلسه دندانپزشکی، دندانپزشک می تواند از این روکش ها برای دندان های کودک استفاده کند. در حالی که روکش دندان های دائمی هم از نظر جنس تنواع دارند و هم قبل از استفاده از آن، حتما ابتدا باید از دندان قالب گیری شود و نیاز است بیمار بیشتر از یک جلسه به مرکز دندانپزشکی مراجعه داشته باشد.

در مطلب روکش استیل دندان شیری کودک توضیحاتی درباره این روکش ها ذکر شده است.

روکش های دندان شیری اطفال با چسب های مخصوصی که فلوراید آزاد می کنند، به دندان کودک چسبانده می شود و همراه با دندان شیری از دهان خارج می شود.

برای گذاشتن روکش دندان شیری کودک، می توانید به مرکز دندانپزشکی تخصصی کودکان مراجعه کنید. مزیت روکش دندان شیری نسبت به سایر ترمیم های دندانپزشکی کودکان می توانید این باشد که این درمان، چون کل سطح دندان کودک را می پوشاند، می تواند مانع از پوسیدگی های بعد در اطراف ترمیم های دندانی و همچنین مانع از شکستن دندان شود.

اگر سوالی درباره این روکش های دندانی دارید هم می توانید در بخش نظرات این مطلب سوال خود را بپرسید و هم می توانید با مراجعه به دندانپزشکی از متخصص دندانپزشکی کودکان سوالات مورد نظرتان را بپرسید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *