اولین دندان آسیاب دائمی کودک

والدین باید به این دندان یعنی اولین دندان آسیاب دائمی کودک توجه داشته باشند، چراکه گاها این دندان را با دندان شیری اشتباه می گیرند.

این دندان در سنین تقریبا 5 تا 7 سالگی کودک از لثه رشد می کند، برای رویش این دندان، دندان شیری نمی افتد و این دندان پشت آخرین دندان آسیاب شیری رشد می کنید. به این دلیل که در رویش این دندان دندانی نمی افتد و این دندان از پشت دندان آسیاب شیری رشد می کند، برخی از والدین از رشد این دندان مطع نمی شوند و از آن غافل می شوند.

عدم توجه به رویش این دندان مهم در انتهای دهان و در نتیجه عدم مسواک زدن و توجه به بهداشت دهان و دندان، باعث می شود این دندان ها در معرض خطر پوسیدگی قرار بگیرند. این دندان ها، دندان های دائمی می باشند و لازم است کودک و والدین در نگهداری و مراقبت از آن کوشا باشند. البته که دندان های شیری نیز بسیار مهم هستند و برای داشتن دندان های دائمی سالم، مراقبت از دندان های شیری کودک ضروری است. اطلاعات بیشتر

همچنین وجود شیارهای عمیق روی این دندان ها، باعث افزایش گیر مواد غذایی و خوراکی ها و در نتیجه بالا رفتن احتمال پوسیدگی می شود. لذا لازم است والدین به این دندان ها و سایر دندان های کودک توجه داشته باشند. مطالعه مطلب شیارپوش (فیشورسیلانت) دندانپزشکی می تواند برای شما مفید باشد.

این دندان ها گاها دچار نقایصی مانند وجود لکه های سفید یا زرد رنگ روی تاج دندان ها هستند که نشان از ضعیف بودن ساختار دندان است که می تواند منجر به مستعد بودن دندان در برابر پوسیدگی باشد. در کنار مراجعه به دندانپزشکی در زمان مشاهده مشکلی در دندان ها، چکاپ های منظم دندانپزشکی را فراموش نکنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *