ویزیت های دوره ای دندانپزشکی اطفال

گفته می شود کودک ها نیز مانند افراد بزرگسال لازم است برای ویزیت هر 6 ماه یک بار به مراکز دندانپزشکی اطفال مراجعه کنند.

این معاینات منظم دندانپزشکی برای بچه ها که از سن 1 سالگی شروع می‌شود به رشد رشد سریع دندان های کودکان مهم می باشد. لازم می باشد که متخصص دندانپزشکی اطفال بر روند رشد دندان های کودک نظارت داشته باشد.

در ادامه درباره برخی از درمان های دندانپزشکی اطفال توضیحاتی ارائه می شود

ترمیم دندان ها با مواد همرنگ

شکستگی های جزئی و لب پر شدگی دندان های ردیف جلو که در دوران بچگی شایع می باشد به خوبی با مواد همرنگ، دندان ها ترمیم می شود. توضیحات بیشتر درباره ترمیم دندان با مواد کامپوزیتی همرنگ دندان ها را اینجا بخوانید.

عصب کشی و درمان ریشه کانال دندان های کودکان

درمان ریشه کانال دندان یک عمل جراحی می باشد که در آن مغز ملتهب دندان (یعنی پالپ دندان) که به دلیل پوسیدگی در درمان پوسیدگی آسیب دیده است برداشته می شود. لازم است که باکتری در دندان از اتاق مغز دندان خارج بشود تا از ایجاد آبسه و عفونت جلوگیری بشود. توضیحات بیشتر درباره عصب کشی دندان را اینجا بخوانید.

فضا نگهدارنده دندان کودکان

درباره فضا نگهدارنده دندان های بچه ها قبلا در سایت توضیحات ارائه شده است. فضا نگهدارنده وسیله ای می باشد که به صورت سفارشی توسط دندانپزشک از فلز یا آکریلیک ساخته می شود. وظیفه فضا نگهدارنده ها این است که فضای بین 2 یا چند دندان شیری کودک را برای رویش دندان های دائمی اش حفظ کنند. اطلاعات بیشتر درباره فضا نگهدارنده دندان ها نیز می توانید در این لینک مطالعه کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *