باندینگ دندان چیست و چگونه انجام می شود؟

در بان بخش از دندانپزشکی پرنس درباره باندینگ دندان توضیحاتی ارائه می شود، با ما همراه باشید: اگر که شکستگی دندان کوچک اما در معرض دید باشد، این امکان وجود دارد که دندانپزشک از مواد دندانپزشکی همرنگ دندان مانند رزین، برای پرکردن و ترمیم دندان ها استفاده کند. در چنین مواردی رنگ پرکردگی دندان دقیقا با رنگ دندان فرزندتان انطباق داده شده و بعد بر روی قسمت شکسته شده دندان چسبانیده می شود. سپس دندانپزشک رزین روی دندان را شکل داده و محکم کرده، و سپس سطح دندان را صاف و صیقلی کرده و دندان کودک ترمیم شده و مانند قبل می شود.

مراحل انجام باندینگ دندان چگونه است؟

1- در اول کار سطحی از دندان که قرار است باندیگ بشود به خوبی توسط دندانپزشک پاکسازی می شود تا هیچ پلاک و جرمی روی دندان وجود نداشته باشد.

2- سپس و بعد از این که دندان بخوبی پاک شده و ژل شست و شو مخصوص از روی سطح دندان پاک شد، رزین کامپوزیت مایع، که ثبلا رنگش کاملا با رنگ دندان انطباق داده شده ، بر روی سطح دندان کودک مالیده می شود تا تمام منافذ دندان کودک را بپوشانده شود و پوششی محکم روی دندان ایجاد شود.

3- سپس توسط دندانپزشک یک نور مخصوص روی دندان تابانیده می شود، تا رزین محکم و سخت بشود.

4- پس از آنکه لایه نخست رزین روی دندان محکم شد، لایه دوم روی دندان اعمال می شود.

5- اعمال لایه های متوالی توسط دندانپزشک تا وقتی ادامه پیدا می‌کند که ناحیه ترمیم شده دندان به ضخامت مورد نظر دندانپزشک برسد.

6- در مرحله نهایی ماده باندیگ با مته دندانپزشکی مخصوص تراشیده و صیقل داده می شود تا شکل نهایی و مطلوب به دست آید و مشکل دندان برطرف بشود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *