حفظ سلامت دندان ها از کودکی تا پیری

در این بخش از سایت دندانپزشکی اطفال پرنس 3 توصیه برای حفظ سلامت دندان ها خواهیم داشت. روش هایی ساده برای حفظ سلامت دندان ها و دهان از کودکی تا دوران سالخوردگی وجود دارند که به 3 ورد از اینها اشاره خواهیم کرد.

پوشش شیارهای روی دندانهای آسیاب

سطوح روی دندان های دائمی ردیف عقب که حدودا از 6 سالگی شروع به رشد و بیرون زدن از لثه ها می‌کنند، شیارهای بسیاری دارند. برای پیشگیری از بروز پوسیدگی در این فرورفتگی ها و شیارهای روی دندان های آسیاب، توصیه می‌شود از پوشش محافظی روی این دندان ها که به شیار پوش دندانی معروف هستند، برای پوشاندن سطوح جونده این دندان ها استفاده شود.

همچنین بخوانید: تغذیه مناسب برای زیبایی و سلامت دندانها

عادات بهداشتی صحیح را از دوران کودکی شروع کنید

بسیاری از کودکان حتی قبل از ورود به مدرسه دچار مشکل پوسیدگی دندانی می‌شوند. بارها در سایت های مختلف توصیه شده است که بهتر است مراقبت های دندانی برای حفظ بهتر سلامت دندان و دهان به محض بیرون زدن اولین دندان کودک که تقریبا در شش ماهگی کودک رشد می کند آغاز شود. پدر و مادر الگویی برای فرزندانشان هستند، اگر پدر و مادرها عادات بهداشتی سالم و صحیحی داشته باشند، کودکان نیز از آنها یاد خواهند گرفت.

همچنین بخوانید: میان وعده هایی برای سلامت دندان و دهان

اهمیت فلوراید

گفته می شود از دستاوردهای مهم در زمینه بهداشت دهان و حفظ سلامت دندانها و دهان، استفاده از فلوراید می باشد. فلوراید لایه مینای دندان را مقاوم و محکم کرده و دندان را در مقابل پوسیدگی محافظت می نماید.

در کشورهایی آب آشامیدنی حاوی مقدار معینی فلوراید می باشد. همچنین خمیر دندان ها و دهان شویه های بسیاری حاوی فلوراید می باشند. البته زیاده روی در فلوراید برای دندان ها نیز می تواند بد و مضر باشد. لازم است مراقب مصرف بیش از اندازه فلوراید در بچه ها باشید چرا که می تواند باعث فلوروز بشود.

همچنین بخوانید: فلوراید درمانی بری کودکان

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *