ترمیم و پرکردن دندان با مواد فلزی (طلا یا آمالگام)

برای ترمیم و پر کردن دندان های آسیب دیده می توان از مواد همرنگ دندان یا مواد کامپوزیتی و از مواد فلزی مانند آمالگام یا طلا استفاده کرد. قبلا درباره اینکه آمالگام دندان چیست، در سایت دندانپزشکی کودکان پرنس توضیحات لازم ارائه شده است. در این بخش نیز توضیحاتی کوتاهی درباره ترمیم دندان با طلا یا آمالگام داده می شود. اگر سوالاتی در این زمینه دارید می توانید در بخش نظرات سایت مطرح کنید تا توسط دندانپزشکان کلینیک پاسخ داده شود.

ترمیم و پر کردن دندان با آمالگام: گفته می شود مواد آمالگام با رنک تقریبا نقره ای رنگ بیش از یک قرن است که برای ترمیم و پر کردن دندان مورد استفاده قرار می گیرند. این ماده قوی بوده و هزینه آن نیز نسبت به روش های ترمیم همرنگ دندان ارزان تر می باشد، این مواد همرنگ دندان بوده و معمولا برای دندان های کناری و آسیاب استفاده می شود.

ترمیم و پرکردن دندان با طلا: ترکیب طلا با سایر فلزها گران ترین ماده‌ای است که برای ترمیم پر کردن دندان توسط دندانپزشکان به کار برده می‌شود. این ترمیم دندانپزشکی از دوام و ماندگاری بالایی برخوردار است.

شاید برایتان سوال باشد که برای ترمیم دندان از آمالگام استفاده کنیم یا کامپوزیت دندان، برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد می توانید مطلبی با عنوان پر کردن دندان با مواد سفید خوبه یا سیاه؟ که در سایت دندانپزشکی پرنس منتشر شده است را مطالعه کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *