ترمیم دندان با گلاس آینومر، پرسلین و کامپوزیت

ترمیم های دندانپزشکی به روش های مختلفی انجام می شود، در این بخش از دندانپزشکی پرنس درباره ترمیم دندان به روش گلاس آینومر، پرسلین و کامپوزیت توضیحاتی ارائه می شود:

ترمیم دندان با گلاس آینومر – ترمیم دندانپزشکی مناسب برای کودکان

ماده گلاس آینومر از پودرهای شیشه و آکریلیک تهیه شده، این روش ترمیمی دندانپزشکی با توجه به شفافیتش از مزیت قابل تشخیص نبودن از دندان طبیعی برخوردار می باشد. قیمت گلاس آینومر گران نمی باشد و مقادیر اندکی فلوراید را جهت پیشگیری از پوسیدگی دندانی آزاد می‌کند. البته توجه داشته باشید که میزان دوام گلاس آینومرها به اندازه سایر مواد نمی باشد. ترمیم دندان به روش گلاس آینومر به دلیل آزاد کردن فلوراید معمولا انتخابی مناسب برای پر کردن و ترمیم دندان کودکان محسوب می‌شود، چون در این روش از پوسیدگی بیشتر دندان پیشگیری می شود. البته گلاس آینومرها روی سطح جویدن دندان های کودک به کار برده نمی‌شود، زیرا این ماده نسبت به سیار مواد دندانپزشکی با سرعت بالاتری ساییده می‌شود. توضیحات بیشتر را می توانید در صفحه گلاس آینومر چیست مطالعه کنید.

ترمیم دندان با پرسلین

پرسلین سرامیک دندانی پیشرفته مقاوم و همچنین همرنگ دندان می باشد و مانند کامپوزیت های دندانی که در ادامه توضیحاتی درباره اش داده خواهد شد به سادگی لک نمی‌شود. ترمیم و پرکردن دندان با رسلین گاها نسبت به کامپوزیت هزینه بالاتری دارد، زیرا در این روش ترمیمی دندانپزشکی لابراتوار دندانپزشکی نیز درگیر می‌شود و یا از تکنولوژی رایانه ای تخصصی در این روش بهره گرفته می‌شود. گفته می شود ترمیم دندان با پرسلین از نامشخص ترین و زیباترین انواع پرکردگی در دندان ها می باشد، اما کمی شکننده و آسیب پذیر هستند.

ترمیم دندان با کامپوزیت

ترمیم و پرکردن دندان با کامپوزیت انتخابی بسیار مناسب برای افرادی است که نمی خواهند پرکردگی دندان هایشان دیده بشود. کامپوزیت یک روش ترمیمی بسیار مناسب است که از باقی دندان قابل تشخیص نیست. کامپوزیت های دندانی از آمالگام پرهزینه تر می باشد. با مطالعه مطلب ترمیم کامپوزیت دندان در دندانپزشکی اطفال می توانید اطلاعات بیشتری در این مورد کسب کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *