کرم خوردگی دندان در کودکان

کرم‌خوردگی‌ دندان یا همان پوسیدگی دندان از مشکلات دندانی بسیار شایعی می باشد که ممکن است بسیاری از کودکان با آن رو به رو شده باشند. گفته می شود که درمان ساده و بدون درد پرکردگی برای ترمیم و رفع آسیب دندان ها وجود دارد. البته این می تواند به میزان آسیب دیدگی و پوسیدگی دندان کودک بستگی داشته باشد.

ترمیم های دندانی یا به اصطلاح عامیانه تر پر کردن دندان از رایج ترین درمان ها برای رفع ناراحتی های دندانی هستند که با هدف رفع پوسیدگی دندان، رفع حساسیت سطح دندان، رفع آسیب های ساختاری و ترمیم شکستگی های جزئی دندان در کودکان و بزرگسالان انجام می‌شود. برای ترمیم دندان ها دندانپزشکان از روش های مختلفی استفاده می کنند، آمالگام نقره‌ای دندان، کامپوزیت های دندانی، پرسلین یا مواد همرنگ دندان از مواردی هستند که توسط دندانپزشکان برای ترمیم دندان ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. قبلا درباره آمالگام ها و کامپوزیت ها در دندانپزشکی پرنس توضیحاتی ارائه شده است, شما می توانید با مطالعه مطالب آمالگام دندان چیست؟ و کامپوزیت دندان چیست؟ اطلاعات بیشتری در این موارد کسب کنید.

متخصص دندانپزشکی کودکان برای مشخص کردن ماده مناسب جهت پر کردن و ترمیم دندان نکات بسیاری را در نظر می گیرد. دوام ماده ترمیمی، هزینه و نیروی جویدن محل پر کردگی دندان و همچنین سابقه پزشکی از عوامل مهمی می باشند که باید به آنها توجه کرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *