ترومای دندان کودکان

ترومای دندانی کودکان یا همان آسیب های دندانی

ضربه دیدن دندان های کودکان به عنوان یکی از مهمترین آسیب ها بعد از پوسیدگی دندان در کودکان تعریف می شود. این آسیب ها منجر به موقعیت های بسیار ناراحت کننده می شود، هم برای کودک و هم برای خانواده کودک و این ناراحتی با توجه به شدت افتادن یا ضربه دیدن و آسیب دندان متغیر می باشد.

اگر که ضربه خفیف باشد باعث آسیب دیدن بافت های نرم دهان مانند لب یا لثه کودک می شود، اما ضربه های سخت و با سرعت بالا می تواند باعث تکان خوردن یا شکسته شدن و یا حتی دررفتگی کامل دندان بشود.

اگر دندان ضربه دید …

حتی اگر در اثر این ضربات در ناحیه دندان شکستگی ایجاد نشود ممکن است سلامت دندان به خطر بیفتد، ممکن است بعد از گذشت مدتی به دلیل ضربه ای که وارد شده است و فشرده شدن عصب و عروق دندانی، دندان شادابی خود را از دست بدهد. بنابراین اگر چنین مشکلی پیش آمد و دندان کودک ضربه دید در اسرع وقت به دندانپزشکی مراجعه کنید و با دندانپزشک در این مورد مشورت داشته باشید. دندانپزشک کودکان بررسی خواهد کرد که آیا دندان کودک مشکلی دارد یا خیر.

کودکان و مراجعه به دندانپزشکی

درمان های دندانپزشکی در کودکان پیگیری و پیشگیری از اختلالات رویش دندان ها، استفاده از روش های پیشگیرانه دندانپزشکی از دندان های شیری و دائمی کودکان، درمان پوسیدگی دندان های شیری و دائمی، محافظت از از سایر دندانها در اثر کشیدن یا افتادن زودهنگام دندان و … را شامل می شود.

متاسفانه برخی ها به دلیل اینکه دندان های دائمی جایگزین دندان های شیری می شوند، دندانهای شیری را چندان جدی نمی گیرد. در حالی که مشکلات در دندان های شیری می تواند اثرات منفی برای دندان های دائمی در دوران بزرگسالی داشته باشد. علاوه بر این افتادن زود هنگام و فقدان دندانهای شیری می تواند در تغذیه و سلامت کودک نیز اثرگذار باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *