تشخیص علت درد دندان

شاید یکی از بیشترین علل مراجعه افارد به دندانپزشکی علتش درد دندان باشد و دندانپزشکان روزانه با افراد بسیاری رو به رو هستند که از درد دندان شان ناراحت است. تشخیص ناهیی علت درد دندان با دندانپزشک است. دندانپزشک بعد از بررسی های لازم می تواند علت اصلی دندان درد و بهترین روش درمانی را برای شما بیان کند.

اگر دچار دندان درد هستید، بیشترین احتمال اینکه علت این درد چیست می تواند، پوسیدگی دندان باشد. پوسیدگی دندان از اصلی ترین علل درد دندان می باشد. پوسیدگی دندان در مواردی با چشم دیده می شود، یعنی بخشی از دندان که دچار تغییر رنگ، ریختگی و … شده است و شما متوجه می شوید که دندان تان دچار مشکل است. اما در برخی موارد این پوسیدگی پنهان است و شما اصلا متوجه وجود پوسیدگی در ناحیه دندانی نمی شوید. برای مثال پوسیدگی های بین دندانی که در بین دندان ایجاد می شود و ممکن است با چشم دیده نشوند. برای همین در مواردی افراد جهت بررسی وضعیت دندان هایشان به دندانپزشکی مراجعه می کنند، و دندانپزشک بعد از بررسی های لازم خبر از وجود یک یا چند پوسیدگی در ناحیه دندانی می دهد که ممکن است باعث تعجب فرد شود.

به غیر از پوسیدگی عوامل دیگری مانند، از بین رفتن مینای دندان، تحلیل لثه ها، وجود شکستگی یا ترک در ناحیه دندانی آسیب دیدن پالپ دندان و … می تواند از علل درد دندان باشد که نیاز به بررسی و تشخیص دندانپزشک دارد.

اگر احساس درد در ناحیه دندان تان دارید، پیشنهاد می کنیم حتما به یک دندانپزشکی مراجعه کنید تار درمان به موقع انجام شود. با بی توجهی به درد دندان و مشکلات دندانی، ممکن است در آینده نیاز به درمان های بیشتری مانند درمان ریشه دندان باشد که علاوه بر زمان و درمان بیشتری که نیاز خواهد بود، هزینه های بیشتری نیز پرداخت می شود.