تشویق و علاقه مند کردن کودکان به مسواک زدن

بچه هایی هستند که چندان علاقه ای به مسواک زدن دندان هایشان ندارند. در این بخش از دندانپزشکی اطفال پرنس راهکارهای ارائه می شود که می‌توانند بچه ها را به مسواک زدن علاقمند کنند.

کودک، کودک است و یک کودک از سرگرمی و بازی کردن بسیار لذت می برد. تبدیل فرآیند مسواک زدن دندانها به یک بازی، می تواند برای کودک لذت بخش بوده و در آنها حسی مثبت ایجاد کند.

همانطور که می دانید بچه ها قصه و داستان را نیز دوست دارد، شاید بتوانید با تعریف یک داستان آموزنده در زمان مسواک زدن دندان ها به کودک، مسواک زدن را یکی از سرگرم کننده ترین کارها برایشان تبدیل کنید.

اجازه بدهید بچه‌ها خودشان خمیردندان شان را انتخاب کنند، خمیر دندان های کودکان فلوراید ندارند و طعم شان با خمیر دندان های بزرگسالان متفاوت می باشد و برای بچه ها دلپذیر تر است. اجازه بدهید بچه ها از میان این خمیر دندان ها و مسواک های کودکانه، انتخاب خودشان را داشته باشند.

اما همانطور که بارها گفته شده است، نقش پدر و مادر کودکان در مسواک زدن شان بسیار پررنگ است، پدر و مادرها باید تلاش کنند الگوی خوبی برای بچه هایشان باشند. فراموش نکنید که مسواک زدن دندان‌ها و رعایت بهداشت دهان و دندان ها باید برای بچه ها تبدیل به یک عادت همیشگی بشود. کودکان سعی می کنند در همه موارد والدین خود را الگوی خودشان قرار بدهند و حواسشان به این موضوع است که پدر و مادر چه کارهایی را انجام میدهند و چه کارهایی را انجام نمی دهند. برای همین است که اگر پدر و مادر به رعایت بهداشت دندان هایشان اهمیت بدهند، این موضوع روی بچه ها نیز تاثیر گذار خواهد بود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *