مسواک انگشتی یا مسواک معمولی؟

برای تمیز کردن دندان های کودکان می توان از مسواک انگشتی و یا همین مشواک های معمولی استفاده کرد؟ کدام یک برای تمیز کردن دندان های بچه ها بهتر است؟ مسواک انگشتی یا مسواک معمولی؟ در ادامه درباره این موضوع صحبت می شود؟ اینکه تا چه زمانی از مسواک انگشتی و سپش از چه زمانی از مسواک معمولی استفاده شود؟

در گذشته مطالب مرتبی با عناوین تشویق و علاقه مند کردن کودکان به مسواک زدن و چه نوع مسواکی برای بچه ها بخریم؟ در سایت دندانپزشکی کودکان پرنس منتشر شده است که می توانید این مطالب را نیز مطالعه کنید.

برای تمیزکردن دندان های بچه ها مسواک انگشتی بهتر است یا مسواک معمولی؟

احتمالا در در مطالب بسیاری مطالعه کرده اید که به محض رویش اولین دندان شیری کودکان، مسواک زدن را شروع کنید.

گفته می شود تا سن 1 سالگی کودک ، از مسواک های انگشتی استفاده شود. حتی می توان یک تکه پارچه نخی تمیز اتو شده یا گاز استریل را به دور انگشت تان بپیچانید و مرطوب کنید و سپس دندان های کودک را به آرامی تمیز نمایید، چنین روشی در حفظ بهداشت و تمیز نگهداشتن دندان های ردیف جلو کودکان زیر 2 سال بسیار موثر می باشد. همچنین باعث رفع حس خارش در لثه ها می شود که برای کودکان بسیار خوشایند است.

همواره درباره اهمیت مسواک برای دندان ها صحبت شده است. توجه داشته باشید که بسیاری از رفتارهای صحیح و مناسب در دوران کودکی شکل می گیرند، پس آموزش مسواک زدن و مسواک زدن دندان های کودک را از دوران کودکی نهادینه کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *