توصیه هایی برای بعد از پر کردن دندان کودکان

درباره ترمیم و پرکردن دندان های بچه توضیحات بسیاری در سایت دندانپزشکی پرنس ارائه شده است، برای مثال می توانید مقالاتی که با عناوین ترمیم دندان با گلاس آینومر، پرسلین و کامپوزیت و علت لزوم به موقع ترمیم و پرکردن دندان پوسیده در سایت منتشر شده است را مطالعه کنید. در این بخش درباره زمانی می خواهیم صحبت کنیم که ترمیم دندان کودک تمام شده است. در این زمان نیز بهتر است ملاحظاتی را داشته باشید و نکاتی را راعایت کنید که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.

بی‌حسی موضعی برای دندان کودکان که در زمان خدمات دندانپزشکی تجویز شده بعد پس از گذشت چند ساعتی از بین می‌رود. برای همین بهتر است از کودکتان بخواهید که از نوشیدن نوشیدنی های خیلی سرد یا نوشیدنی های داغ خودداری کرده و و همچنین غذا را با دندان های سمت پرکردگی نجویده و برای جویدن خوراکی ها از سمتی که ترمیمی انجام نشده است استفاده کند.

توجه داشته باشید که گفته می شود حساسیت به سرما و گرما تا چند هفته بعد از پرکردن دندان طبیعی می باشد؛ اما چنانچه حساسیت دندانی پس از گذشت این مدت برطرف نشد یا دندان کدوک هنگام جویدن خوراکی ها درد گرفت، احتمالاً لازم باشد پرکردگی دستکاری شود، این موضوع را با دندانپزشک کودک در میان بگزارید. مسواک زدن روزانه دندان ها و همچنین استفاده مرتب از نخ دندان را به فرزندتان یادآوری کنید.

والدین گرامی به یاد داشته باشید که پوسیدگی دندانی یک بیماری قابل پیشگیری می باشد و با رعایت صحیح بهداشت دهان و دندانها می توان تا سال ها از پوسیدگی های دندانی دوری کرد.

توصیه می شود کودک را دست‌کم سالانه دو بار جهت معاینه های دندانپزشکی و بررسی وضعیت دندان های کودک نزد دندانپزشک اطفال ببرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *