نحوه ترمیم دندان پوسیده

در این بخش از دندانپزشکی اطفال پرنس درباره نحوه ترمیم یا پر کردن دندان توضیحاتی ارائه خواهد شد، با دندانپزشکی پرنس همراه باشید.

در ترمیم دندان پوسیدن ابتدا دندان و تمام ناحیه اطراف دندان توسط دندانپزشک بی حس می شود. سپس دندانپزشک با دستگاه مخصوصی برای برداشتن پوسیدگی دندانی یا آسیب ساختاری اقدام کرده و بعد ناحیه دندانی کاملاً پاکسازی می شود تا هیچ جرمی، ذره یا باکتری بین پرکردگی و بخش درونی حفره دندان نباشد.

سپس ناحیه آسیب دیده دندان ایزوله می شود تا رطوبت به قسمت در حال درمان صدمه ای نزند. سپس ماده چسبنده ای درون حفره دندان به کار برده می شود، و بعد ماده مخصوصی جهت پر کردن و ترمیم دندان به بخش خالی دندان اضافه می شود.

بعد از انجام مراحل فوق سطح پرکردگی صاف می شود تا بین لبه پر کردگی دندان و سطح طبیعی دندان تفاوتی نباشد و اطمینان لازم حاصل بشود که هیچ شکستگی و ترک خوردگی در دندان یا گیر غذایی رخ نخواهد داد.

در مرحله آخر پرکردگی دندانی با اشعه ای کاملاً محکم و سفت می شود. والدین گرامی توجه داشته باشید که از فیشورسیلانت یا شیاربندی دندان ها جهت پیشگیری از پوسیدگی دندان در کودکان می توانید استفاده کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *