علت مکیدن انگشت شست در کودکان چیست؟

برخی از کودکان عادت مکیدن انگشت شصت خود را دارند، این از عادت هایی است که لازم است درباره آن صحبت شود و توضیحاتی به والدین در این خصوص ارائه بشود، البته قبلا در مطلبی با عنوان چگونه انگشت خوردن کودک را ترک بدهیم؟ و همچنین درباره عوارض مکیدن انگشت برای بچه ها توضیحاتی در سایت دندانپزشکی کودکان پرنس ارائه شده بود، در این بخش نیز توضیحاتی در این باره ارائه می شود.

گفته می شود مکیدن انگشت در کودکان یک عکس‌العمل طبیعی است. کودکان نوپا، نوازدها و بچه های خردسال از انگشت های شست شان، و یا سایر انگشتان، و یا پستانک و سایر اشیا برای مکیدن استفاده می کنند.  گفته می شود این کار به بچه ها احساس امنیت و خوشحالی می‌دهد، بطوری که باعث می‌شود در لحاظات دشوار به انجام آن پناه ببرند.

لازم است والدین کودکان حتما به این موضوع توجه داشته باشند که مکیدن انگشت در بچه ها بعد از یک سنینی، می‌تواند باعث نامرتبی و عدم همترازی دندان های کودک و همچنین بدشکلی فک بشود.  البته معمولا با نظارت دوستانه والدین، می‌توان به کودکان کمک کرد تا این عادت نادرست را قبل از بروز هرگونه آسیبی به دندان ها و فک ترک کند.

اگر که فرزند شما به مشکل مکیدن انگشت دچار شده، جهت رفع این عادت و همچنین پیشگیری از بروز مشکلات احتمالی سریعتر و به موقع به دندانپزشکی کودکان مراجعه کنید تا ضمن رفع این عادت کودک، مشکلات دندانی فرزندتان نیز رفع شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *