خطرات عدم توجه به پوسیدگی دندان

پوسیدگی دندان وضعیتی است که در آن تجمع مواد اسیدی در دهان افراد باعث می‌شود که لایه‌های خارجی دندان‌ها به آرامی شروع به فرسایش و حل شدن کنند. هنگامی که یک دندان پوشش خارجی محافظ خود را از دست می دهد، در برابر عواملی که باعث آسیب دیدن و شروع به شکستن دندان می شوند آسیب پذیر می شود و در نتیجه روند پوسیدگی دندان آغاز می شود.

پوسیدگی دندان به عنوان یک بیماری پیشرونده، چیزی نیست که بلافاصله علائم قابل توجهی را نشان دهد، بلکه در یک دوره طولانی ایجاد می شود و به تدریج در طول زمان بدتر می شود. مطمئناً تصور دندان های آسیب دیده یا پوسیده ممکن است ناخوشایند به نظر برسد، چیزی که واقعاً این موضوع را به یک مسئله فوری تبدیل می کند، عوارض عفونی است که می تواند در نتیجه پوسیدگی دندان رخ دهد

خطرات پوسیدگی دندان: علائم و نشانه ها

همانطور که قبلا ذکر شد، علائم اولیه پوسیدگی دندان نسبتا جزئی هستند. متأسفانه، تمایل به نادیده گرفتن چنین شرایطی می‌تواند خطای بسیار پرهزینه‌ای باشد، زیرا باعث می‌شود بیماری پیشرفت کند و درمان آن سخت‌تر شود. در حالی که همه علائم ذکر شده در اینجا نشانه های قطعی پوسیدگی دندان نیستند، اگر چنین علائمی را تجربه می کنید، توصیه می کنیم برای دریافت معاینه رسمی با دندانپزشک خود تماس بگیرید.

• دندان دردهای بی دلیل یا حساسیت خود به خودی دندان
  • درد متوسط ​​تا شدید هنگام مصرف غذاها یا نوشیدنی های گرم/سرد
  • سوراخ ها، لکه ها یا شکاف های قابل مشاهده روی سطح دندان
  • نفس بد مزمن
  • تغییر در گاز گرفتن یا مشکل در هنگام جویدن
  • تغییر رنگ دندان و خط لثه اطراف

عدم  توجه به پوسیدگی دندان در دندان های دائمی می تواند منجر به از دست دادن دندان شود. اگر به موقع به دندانپزشکی مراجعه داشته باشید ممکن است در ابتدا به راحتی با ترمیم ساده مشکل برطرف شود، اما اگر توجه نشود پوسیدگی پیشرفت می کند و دندان نیاز به درمان ریشه خواهد داشت که هزینه های به مراتب بیشتری دارد. اگر دندان شیری نیز باشد که دندانپزشکان در این مورد بارها گفته اند که دندان های شیری اهمیت بالایی دارند و در سلامت دندان های دائمی در آینده نیز موثر هستند.