دندانپزشکی کودکان با بزرگسالان فرق دارد

ممکن است برای برخی ها این سوال پیش بیاید که چه تفاوت هایی میان دندانپزشکی اطفال و دندانپزشکی بزرگسالان وجود دارد؟

وقتی صحبت از دندان های کودکان می شود، معاینات دندانپزشکی با بزرگسالان نیز  بسیار متفاوت می شود.بسیاری از دندانپزشکانی که به صورت تخصصی در بخش درمان های دندانپزشکی کودکان فعالیت می کنند همواره توصیه می کنند که کودکان را به مراکز دندانپزشکی تخصصی کودکان ارجاع دهید. اما چرا؟

  •  یک دندانپزشک کودکان خوب و حرفه ای کودکان سعی می کند با کودک به زبانه کودکانه صحبت کند و ارتباط خوب و پایدار با کودک داشته باشد. در غیز این صورت کودکی که در تمام طول درمان بیقرار باشد ممکن است در آینده ترس از دندانپزشکی داشته باشد.
  • دندانپزشکان اطفال نه تنها مشکلاتی که روی دندان ها یا لثه ها مشاهده می کنند درمان می منند بلکه توصیه های پیشگیریانه جهت پیشگیری از مشکلات دندانی کودکان را خواهند داشت که کمک می کند بهتر از دندان های بچه ها مراقبت کنید.
  • محیط های بسیاری از مراکز تخصصی دندانپزشکی کودکان به صورت کودکانه و رنگی طراحی شده اند و باعث می شود کودکان این محیط را دوست داشته ابنشد.

در مراکز دندانپزشکی اطفال چه خدماتی ارائه می شود؟

  • کشیدن دندان کودکان
  • پیشگیری از پوسیدگی دندان با روش هایی مانند فیشورسیلانت و فلوراید تراپی
  • ارائه ارهکارهایی برای توقف عادات منفی کودکان مانند مکیدن انگشت
  • توصیه های مراقبت از دهان و دندانها

بررسی وضعیت سلامت دهان و دندان های کودکان همیشه باید در فواصل زمانی معینی انجام شود و با معاینات دندانپزشکی برای رشد صحیح و سالم دندان های کودک تلاش شود.

در مراکز دندانپزشکی کودکان علاوه بر ارائه خدمات دندانپزشکی کودکان؛ این خدمات به نوجوانان نیز ارائه می شود، نوجوانانی که در دوره جایگزینی دندان های دائمی با دندان های شیری هستند و مراقبت از دندان های دائمی شان بسیار مهم و ضروری است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *