منظور از ترمیم مستقیم و غیر مستقیم دندان چیست؟

دندانپزشکی ترمیمی همانطور که از نامش معلوم است مربوط به درمان های دندانپزشکی است که منجر به ترمیم دندان های شکسته و پوسیده می شود. روش های ترمیمی مختلفی وجود دارد، مانند روکش، اینله، آنله و پرکردن دندان

در صورت بروز پوسیدگی یا سایر آسیب دیدگی های دندانی دندانپزشکی ترمیمی نیاز است. مزایی دندانپزشکی ترمیمی بسیار است، با ترمیم دندان ها نه تنها دندان ها سلامت شان را بازیابی می کنند و از پیشرفت پوسیدگی جلوگیری می شود، وضعیت دندان از نظر ظاهری نیز بهبود پیدا می کند و دندان ظاهر طبیعی و البته عملکرد طبیعی خود را کسب می کند.

اما این مطلب درباره ترمیم مستیم و ترمیم غیر مستقیم دندان است. منظور از این دو مورد چیست؟

دو نوع ترمیم دندان وجود دارد. مستقیم و غیر مستقیم

  •  اگر در حال دریافت خدمات ترمیم مستقیم دندان هستید، دندانپزشک شما مستقیماً حفره دندان شما را پر می کند. یعنی دندانپزشک با مواد ترمیمی مانند کامپوزیت دندان (همرنگ دندان) یا آمالگام دندان (غیر همرنگ – نقره ای رنگ) دندان شما را مستقیما در دندانپزشکی ترمیم و پر می کند. این ترمیم در مدت زمان کوتاهی و تقریبا در یک جلسه در دندانپزشکی انجام می شود. بسیاری از ترمیم های دندانپزشکی نیز به این روش انواج می شود، یعنی ترمیم مستقیم دندان یا کامپوزیت یا آمالگام
  • اما در ترمیم های غیر مستقیم مانند اینله آنله قضیه متفاوت است، چرا که در این روش ترمیم دندان، یعنی مواد ترمیمی آن قسمتی از دندان که خالی است در خارج از دندانپزشکی متناسب با دندان ساخته می شود و سپس به دندانپزشکی ارسال می شود و دندانپزشک این ترمیم را در ناحیه مورد نظر دندان قرار می دهد.

شاید برایتان سوال باشد که کدام ترمیم مناسب تر است؟ پاسخ این است که بهتر است در این مورد دندانپزشک تان نظر دهد. هر کدام از این روش ها مزایا و معایب خاص خودشان را دارند و دندانپزشک بعد از ویزیت و معاینه می توان نظر مناسب را در این مورد ارائه دهد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *