دندان درد و پوسیدگی دندان کودک

دندان درد بچه ها رو جدید بگیرد و توجه داشته باشید که شروع دندان درد می تواند زنگ خطری برای والدین باشد، چراکه دندان درد در بچه ها یعنی اینکه پوسیدگی از سد مینای دندای عبور کرده و در حال رسیدن به عاج دندان هست و اگر به موقع درمان نشود، می تواند در آینده مشکلات بیشتری را در پی داشته باشد.

توجه داشته باشید که ساختار عاج دندان نسبت به مینای دندان ضعیف تر می باشد، برای همین با رسیدن پوسیدگی به این ناحیه احتمال درگیری شدن عصب دندان نیز بیشتر می شود. بنابراین اگر دردی در ناحیه دندان کودک شاهده کردید، به موقع به یک متخصص دندانپزشکی اطفال مراجعه کنید.

با مراجعه به موقع به دندانپزشکی اطفال، قبل از اینکه مشکل دندان کودک جدی تر شود، دندانپزشک می تواند نسبت به درمان به موقع اقدام کند. همچنین می توانید دستورالعمل ها و توصیه های لازم جهت جلوگیری از پیشرفت پوسیدگی در دندان های بچه را دریافت کنید، چراکه زمانی که درد دندان کمتر و مقطعی است، می توان با توصیه های دندانپزشکی از طریق کارهای ساده ای مانند رعایت بهتر و صحیح تر بهداشت دهان، تغذیه صحیح و بهتر و … از بیشتر شدن پوسیدگی در دندان های کودک جلوگیری کرد. مراجعه به دندانپزشکی تخصصی اطفال دارای مزایایی می باشد که در مطلب مزایای مراجعه به دندانپزشکی تخصصی اطفال این مزایا بیان شده است.

با رعایت دقیق و صحیح بهداشت دهان و دندان هاریال استفاده صحیح از مسواک و … می توان بهتر از دندان ها مراقبت کرد تا کودک کمتر دچار پوسیدگی و دندان درد شود.

با فرزندانتان قبل از اینکه مشکلات دندانی جدی تری داشته باشند، به دندانپزشکی اطفال مراجعه کنید. چرا که اینگونه هم خاطره بدی از دندان درد نخواهند داشت و هم اگر مشکل جزئی در دندان های کودک مشاهده شد، می توان به موقع نسبت به رفع مشکل اقدام کرد. توجه داشته باشد که اگر حتی یکبار هم کودکتان اظهار دندان درد داشت، در نخستین فرصت به یک مرکز تخصصی دندانپزشکی اطفال مراجعه داشته باشید.