روشی برای جلوگیری از پوسیدگی دندان در بچه ها

اگر به دندان های ردیف عقب کودکان توجه داشته باشید، شیارهای روی سطوح جونده این دندان ها وجود دارند. ذرات غذایی و خوراکی ها در این شیارها گیر می کنند و گاها کودک نمی تواند با مسواک نیز تا عمق این شیارها را تمیز کند، برای همین از این قسمت ها پوسیدگی شروع می شود و دندان آسیب می بیند.

شیارهای روی دندان ها محل مناسبی برای شکل گیری پلاک ها و جرم های دندانی هستند و پلاک های دندانی از عواملی پوسیدگی زا برای دندان به حساب می آیندف برای همین نیز است که دندانپزشکان مسواک زدن را توصیه می کنند، چر که با مسواک زدن پلاک ها از سطح دندان ها پاک می شوند.

قبلا در سایت دندانپزشکی پرنس درباره فیشورسیلانت یا همان شیارپوش دندانپزشکی صحبت کرده ایم. فیشورسیلانت در کنار رعایت بهداشت دهان و دندانها، فلورایدتراپی و … یکی دیگر از روش های دندانپزشکی برای جلوگیری از پوسیدگی دندان ها کودکان می باشد.

فیشورسیلانت ها مواد مخصوص دندانپزشکی رزینی هستند که روی دندان ها شیارها و سطوح جونده دندان ها کودک قرار می گیرند و از گیر کردن خوراکی ها در این شیارهای دندانی جلوگیری می کنند. با مراجعه به صفحه مراحل و نحوه انجام فیشور سیلانت می توانید اطلاعات بیشتری در این مورد کسب کنید.

توجه داشته باشید که بعد از انجام فیشور سیلانت برای دندان نیز نباید بهداشت دهان و دندان ها فراموش شود، و همواره لازم است بهداشت دهان و دندان کودک بخوبی و به درستی رعایت شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *