دندان شیری ریشه دارد؟ پس کو؟

از سوالاتی که درباره دندان های کودکان مطرح می شود این است که آیا دندان های شیری کودکان ریشه دارند؟ اگر دندان شیری ریشه دارد، پس چرا در زمان افتادن دندان شیری کودک، ریشه ای مشاهده نمی شود؟

به همین دلیل است که برخی والدین در زمان لق شدن دندان شیری و بعد از افتادن آن چون والدین ریشه ای مشاهده نمی کنند، ممکن است اینگونه فکر کنند که دندان های کودکان فاقد ریشه است. اما به گفته دندانپزشکان اینگونه نیست، با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در این باره بدست بیاورید.

دندان‌های شیری بچه ها هم مانند دندان های دائمی دارای ریشه ‌هستند و اگر از دندان کودک مراقبت نشود، دندان و ریشه دچار خرابی و پوسیدگی می‌شوند.

پس جرا زمان افتادن دندان شیری، ریشه دیده نمی شود؟

به دلیل اینکه دندان دائمی زیرین دندان شیری به ریشه دندان شیری فشار وارد می کند و ریشه دندان شیری تحلیل می رود. زمانی که دندان شیری کودک می افتد، آنقدر این ریشه تحلیل رفته است که شاید اینگونه تصور کنید که اصلاً از ابتدا این دندان ریشه نداشته، اما این‌طور نیست. دندان های شیری بچه ها نیز شامل بخش های زیر می باشند

  • تاج دندان
  • بافت پالپ
  • مینای دندان
  • عاج دندان
  • ریشه

دندان های شیری بچه ها را مهم و پر اهمیت بدانید و و درباره اهمیت دندان های شیری کودکان اطلاعات کسب کنید. دندان های شیری بچه ها دارای ریشه و مهم هستند و مراقبت از آن ها ضروری است. ممکن است در مواردی دندان کودک دچار مشکل، عفونت و درد شود و این مشکل به حدی برسد که والدین به فکر کشیدن دندان شوند، شاید اینگونه فکر کنند که چون این دندان ها خودشان می افتند پس کشیدن آن ها مشکلی ندارد، اما ممکن است بعد از بررسی های دندانپزشک متخصص کودکان به این نتیجه برسد که دندان باید عصب کشی شود و از آن تا رشد دندان ها دائمی بخوبی مراقبت شود. حتی در موارد بسیاری دندانپزشکان کودکان زمانی که دندان کودک به هر دلیل کشیده می شود با فضانگهدار دندان سعی می کنند از مشکلات آینده جلوگیری کنند و فضا را برای دندان دائمی کودک حفظ کنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *