علت ترس کودکان از دندانپزشکی

متاسفانه برخی از کودکان از مراجعه به دندانپزشکی هراس دارند و این می تواند برای بچه ها خوب نباشد، چرا که دندانپزشک می تواند کمک کند تا کودک دندان هاب بهتر و سالم تری داشته باشد. در این بخش از دندانپزشکی کودکان پرنس توضیحاتی درباره علت ترس بچه ها از دندانپزشکی ذکر می شود که امیدواریم برای شما مفید باشد.

کودکان را قبل از اینکه به مشکل جدی دندان و دندان درد دچار شوند به دندانپزشکی بیاورد. توجه داشته باشید که اولین ملاقات یک کودک با دندان پزشک و تجربه ای که به دست می آورد تاثیر قابل توجهی در آینده و سلامت او دارد. یک تجربه خوب با دندان پزشک، زمانی که کودک هنوز مشکل های حاد دندانی ندارد، می تواند باعث برقراری رابطه خوب کودک و دندان پزشک شود و زمینه همکاری کودک را در آینده فراهم کند.

بچه هایی که زمان درد دندان و بروز مشکل جدی دندان و دهان به دندانپزشکی ارجاع داده می شود، معمولا به دلیل تجربه ناخوشایندی که تجربه می کنند، دچار ترس از خدمات دندانپزشکی می شوند و هنگام درمان و حتی معاینه بسیاری استرس دارند. پس قبل از اینکه فرزندتان دچار مشکلات جدی دندانی شود به برای بررسی وضعیت دندان های وی به دندانپزشکی مراجعه شود.

همچنین عمول دیگری مانند کم بودن سن کودک یا انتقال اطلاعات نادرست به کودک درباره تجربه بد و دردناک دندانپزشکی می تواند در ترس کودک از دندانپزشکی و همکاری نکردن وی با دندانپزشک در درمان ها موثر باشد.

همچنین می توانید مطلب توصیه ای برای رفع ترس کودک از دندانپزشکی را نیز مطالعه کنید.

زمانی که بچه را به دندانپزشکی ارجاع می دهید نباید با استفاده از کلماتی مانند سوزن باعث ترس کودک شوید.