باقی ماندن ریشه دندان شیری در لثه

در مواردی ممکن است هنگام خارج شدن دندان شیری، ریشه دندان شکسته شود و در لثه کودک باقی بماند. حال در چنین شرایطی چه کاری باید انجام داد و با باقی مانده ریشه دندان شیری در دهان چه باید کرد؟

گفته می شود چنین موردی عارضه خاصی را به وجود نمی آورد، مگر اینکه ریشه دندان شکسته شده عفونی باشد. البته که بهتر و حتی شاید لازم است دندانپزشک وضعیت دندان را بخوبی بررسی کند و بهترین تصمیم را در چنین وضعیتی بگیرد.

البته گفته می شود یک مورد نیز در چنین وضعیتی وجود دارد و آن این است که خارج کردن ریشه دندان می تواند برخی اوقات باعث آسیب دیدن جوانه دندان دائمی شود. گفته می شود برای برای برداشتن دندان شیری اصلا نباید فک را دستکاری کرد چرا که چنین مواردی می تواند به جوانه دندان دائمی آسیب برساند. برای چنین مواردی همانطور که در بالا ذکر شد بهتر است وضعیت را  دندانپزشک بخوبی بررسی نماید.

اگر که دندان عفونی باشد بهتر است تحت نظر دندانپزشک، دندان به آرامی و با دقت و بدون آسیب دیدن جوانه دندان دائمی از دهان خارج شود. اما اگر ریشه دندان عفونتی نداشته باشد، برای خارج کردن ریشه دندان شکسته شده تلاش نشود و بهتر است با کمی صبر کردن، فرصت داد تا دندان دائمی که کم کم بالا میاد، باعث حرکت دادن و افتادن ریشه دندان شیری شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *