عوارض افتادن دندان شیری زودتر از موعد + راهکار

افتادن و از دست رفتن زود هنگام دندان آسیاب یا دندان نیش شیری باعث به هم ریختگی نظم دندان ها می شود، چنانچه یک یا تعدادی از این دندان ها زودتر از موعد از دهان خارج شده و بیفتند، دندان های کناری و اطراف فضای خالی دندان از دست رفته حرکت کرده و به سمت فضای خالی پیش می روند، در نتیجه این فضای خالی که برای دندان رویش نیافته زیرین می باشد، اشغال شده و در آینده دندان دائمی که قرار بود رشد کند، فضای کافی برای رویش نخواهد داشت و این احتمال وجود دارد که در زمان رویش بین دو دندان کناری که به سمت فضای خالی حرکت کرده‌اند گیر کرده و مسیر خود را تغییر داده به صورت کج در دهان رشد کند.

عوارض افتادن دندان شیری زودتر از موعد چیست؟

این مشکل یعنی زودتر از موعد افتادن دندان شیری معمولا دارای عوارضی می باشد، افزایش احتمال ایجاد پوسیدگی های دندانی و بیماری‌های لثه ای، گیره نامناسب غذا، نامرتبی و ایجاد ظاهری نامناسب برای دندان ها، بد بسته شدن دهان و قرار گیری نادرست فکین بر روی هم، ایجاد مشکل در زیبایی چهره و مشکلات مفصلی از عوارض این مشکل محسوب می‌شوند.

راهکار

قبلا در مطلبی با عنوان فضا نگهدارنده دندان چیست؟ به همراه فیلم کوتاهی درباره فضا نگهدارنده دندان ها صحبت کرده بودیم، چنانچه دندان شیری کودک زودتر از موعد از دهان خارج شد، می‌توان با استفاده از فضا نگهدارنده ها از مشکلات آینده پیشگیری کرد، فضا نگهدارنده دندان با توجه به تعداد و نوع دندان از دست رفته و همچنین سن و سال کودک و با توجه به میزان همکاری کودک، توسط متخصص دندانپزشکی اطفال به صورت ثابت و متحرک در اشکال متنوع برای جای خالی دندان از دست رفته کودک مورد استفاده قرار می گیرد. باکمک فضا نگهدارنده ها جای خالی دندان از دست رفته برای دندان دائمی حفظ می شود، تا در آینده دندان دائمی به صورت صحیح در مکان مناسب خود رشد کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *