مراحل درمان پوسیدگی دندان در دندانپزشکی

آیا می دانید درمان پوسیدگی دندان در مراکز دندانپزشکی چگونه انجام می شود؟

روش های درمانی برای مشکلات پوسیدگی دندانی به میزان شدت کرم خوردگی دندان بستگی دارد. برای درمان چنین مشکلاتی راه و روش های مختلفی وجود دارند که در ادامه توضیح داده خواهد شد.

مطالعه مطالب چگونه می توان از پوسیدگی دندان پیشگیری کرد؟ و عادت هایی که باعث پوسیدگی دندان های کودکان می شوند توصیه می شود.

معمولا ابتدا بیمار برخی علائم مانند دندان درد یا حساسیت دندان را برای دندانپزشک توضیح می دهد. سپس دندانپزشک بعد از معاینه و بررسی دندان می تواند پوسیدگی دندان را تشخیص بدهد. البته برخی از پوسیدگی ها و کرم‌خوردگی های دندانی با چشم قابل مشاهده نمی باشند و معمولا برای تشخیص اینگونه موارد دندانپزشکان از عکسبرداری استفاده می کنند.

درمان پوسیدگی دندان در مراکز دندانپزشکی

ترمیم دندان، پر کردن دندان

در این روش دندانپزشک با استفاده از مته مخصوص دندانپزشکی بقایای پوسیدگی دندانی را از درون دندان خارج کرده و سپس با پوشش های مخصوصی مانند آمالگام، نقره، طلا یا کامپوزیت، دندان را پر و ترمیم می کند.

عصب‌کشی دندان

زمانی که پوسیدگی دندانی به حدی شدید بشود که به عصب رسیده باشد و به دندان آسیب جدی زده باشد، دندانپزشک برای احیای دندان تان، روش عصب‌کشی را انتخاب می کند. در این روش، ابتدا دندانپزشک بافت های عصب و رگ های خونی و تمامی ناحیه های خراب دندان را خارج کرده و بعد دندان را پر می کند و گاها روی دندان را روکش می کند. البته اگر دندان دچار عفونت باشد ممکن است روش کار متفاوت باشد و نیاز به تجویز برخی داروها باشد تا عفونت دندان از بین برود.

استفاده از روکش دندان

برای پوسیدگی هایی با وسعت بیشتر و شدیدتر، دندانپزشک می تواند یک روکش متناسب با سایز دندان تان روی دندان قرار دهد، تا این روکش جایگزین روکش اصلی دندان بشود. در این مورد نیز دندانپزشک قبل از روکش قسمت های خراب شده دندان را می تراشد.