مراقبت بهتر از دندانها با فلوراید

فلوراید ماده ای طبیعی است که به دندان ها کمک می کند تا در برابر پوسیدگی قوی تر و مقاوم تر شوند. نوشیدن آب حاوی فلوراید، مسواک زدن روزانه و نخ دندان کشیدن می تواند باعث کاهش قابل توجه پوسیدگی شود.

منابع آبی معمولا حاوی فلوراید می باشند. همچنین بسیاری از خمیردندان ها، دهان شویه ها و حتی برخی از نخ های دندان نیز حاوی فلوراید هستند. در برخی موارد با تشخیص دندانپزشک با فلوراید تراپی سعی می شود از دندان ها در برابر پوسیدگی بیشتر و بهتر مراقبت کرد.

نقش تغذیه در سلامت دندان ها

دندان ها، استخوان ها و بافت های نرم دهان به یک رژیم غذایی سالم، مناسب و متعادل نیاز دارند. انواع غذاها سالم و مفید به کاهش و جلوگیری از پوسیدگی و سایر مشکلات دندانی کمک می کنند. اما مصرف غذاهای شیرین و نشاسته ای از جمله آب نبات، کلوچه، چیپس و … باید محدود شوند، چرا که می توانند باعث شروع مشکلات دندانی مانند پوسیدگی شوند. به جای اینها می توان از غذاهای سالم‌تر مانند سبزیجات، ماست و … برای تقویت دندان ها میل کرد.

دندانپزشکان کودکان می توانند پوسیدگی را از بین ببرند و دندان را با استفاده از پرکننده هایی مانند کامپوزیت همرنگ دندان یا آمالگام پر کنند یا روی دندان کودک را با روکش بپوشانند.

لازمه داشتن دندان های سالم و حداقل میزان پوسیدگی رعایت بهداشت دقیق دندان و دندان، رژیم غذایی سالم و مراجعه به دندانپزشکی می باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *