والدین نقش مهمی در بهداشت دهان و دندان کودک دارند

دندان های کودکان که بیشتر با عنوان دندان های شیری شناخته می شوند مانند دندان های دائمی اهمیت دارند. آنها برای کودکان مهم هستند چون باعث می شوند تا کودک درست صحبت کند و غذا بخورد. همچنین این دندان ها در رشد درست دندان های دائمی موثر هستند.

اگر کودکی به دلایلی مانند عدم رعایت بهداشت دهان و دندان و نگهداری صحیح از دندان شیری دندانش را زودتر از موعد دست بدهد، احتمالا بعد در رشد صحیح دندان های دائمی با مشکل مواجه می شود و ممکن است دندان های دائمی به درستی رشد نداشته باشند و مج باشند. با در نظر گرفتن جنین موضوعاتی بهتر است از زمان رویش اولین دندان شیری کودک حواسمان به سلامت دندان ها و لثه های کودک باشد.

دندانپزشکان کودکان برای سلامت دندان های کودکان توصیه هایی دارند، مانند:

  • نوزادان نباید با شیشه شیر به خواب بروند، زیرا شیر و آبمیوه ها حاوی قندهایی هستند که در صورت ماندن طولانی مدت روی دندان ها می توانند باعث پوسیدگی شوند.
  • والدین باید دندان های کودک را تا زمانی که بتوانند خودشان تمیز کنند، مسواک بزنند.

بردن کودک به دندانپزشک بخصوص دندانپزشک تخصصی کودکان. چراکه این باعث می شود از وضعیت سلامت دندان های کودکان بهتر مطلع بود و اگر مشکلی مشاهده شد بموقع درمان شود.

والدین نقش مهمی در ایجاد یک عادت سالم در کودکان برای مراقبت از دندان های خود دارند، از این رو باید از سنین پایین نسبت به اهمیت بهداشت دهان و دندان و معاینات منظم دندانپزشک اهمیت دهند. والدین باید خود نیز بخوبی دندان هایشان را مسواک بزنند و به رعایت بهداشت دهان و دندان اهمیت دهند، چراکه کودکان از والدین یاد می گیرند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *