چگونه بخوبی از دندان ها مراقبت کنیم؟

پوسیدگی دندان یکی از مهمترین دلایلی است که افراد دچار مشکلات دندانی می شوند. هنگامی که دندان شروع به پوسیدگی می کند، اگر به موقع درمان نشود، می تواند در آینده مشکلات جدی تری برای سلامت دهان و بدن ایجاد کند. هم کودکان و هم بزرگسالان اگر از دندان هایشان مراقبت نشود دچار پوسیدگی دندانی می شوند.

مسواک و نخ دندان و خمیر دندان

مسواک زدن روزانه دندان ها یکی از راهکارهای جلوگیری از ایجاد پوسیدگی روی دندان ها است. مسواک زدن پلاک ها و سایر رسوبات و مواد غذایی را از سطح دندان ها پاک می کند. توجه داشته باشید که روش صحیح مسواک زدن دندان ها مهم است.

به گفته دندانپزشکان با مسواک زدن بخشی از دندان ها تمیز می شود، نه تمام سطوح دندانی، دندانپزشکان توصیه می کنند در کنار موساک از نخ دندان برای پاک کردن بین دندان ها استفاده شود.

گفته می شود فلوراید یکی از ابزارهای مفید برای کمک به جلوگیری از پوسیدگی دندان است. گفته می شود در آب آشامیدنی فلوراید وجود دارد، با این حال می توانید انواع خمیر دندان های حاوی فلوراید را خریداری کنید.

تغذیه

یک رژیم غذایی سالم یمی از راه های کلیدی برای کمک به حفظ سلامت دندان ها است. خوردن خوراکی های مضر حاوی قند زیاد می تواند برای دندان ها آسیب زا باشد. داشتن یک تغذیه سالم و متعادل می تواند به سلامت دندان ها و همچنین سایر اعضای بدن کمک کند.

سیلانت ها

فیشورسیلانت ها یک پوشش مخصوص هستند که برای جلوگیری از پوسیدگی روی دندان های آسیاب اعمال می شوند و به گفته دندانپزشکان اثرات خوبی در پیشگیری از پوسیدگی دندانها دارد.

مراجعه به دندانپزشکی

مراجعه به دندانپزشکی حداقل دو بار در سال برای بررسی وضعیت دندان ها و جلوگیری از پوسیدگی دندان توصیه می شود. در این مراجعات دندانپزشک اگر مشکلی در دندان هایتان مشاهده کرد به موقع اعلام و نسبت به درمان اقدام خواهد کرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *