وظایف دندان های شیری که خوب است بدانید

هدف اصلی ما در دندانپزشکی کودکان تعیین نقش والدین و اطمینان از درک اهمیت دندان های شیری است. وظیفه اصلی دندان های شیری این است که کودک شما بتواند به درستی تغذیه کند. دندان های شیری به کودک شما این امکان را می دهد که در سال های اول زندگی خود به راحتی غذاهای جامد را بجود.

یکی دیگر از عملکردهای مهم این است که کودک  گفتار درستی داشته باشد. توانایی کودک در صحبت کردن به درستی به وجود دندان های شیری بستگی دارد.

یکی دیگر از وظایف مهم دندان‌های شیری، نگه‌داشتن فضا برای دندان‌های دائمی آینده است، محافظت از لثه برای دندان دائمی جایگزین و هدایت این دندان قوی در طول دوره‌ای که دندان دائمی رویش می‌یابد از دیگر  وظایف دندان های شیری است که شاید نمی دانستید. اگر دندان شیری کشیده شود، متاسفانه عملکرد محافظتی آن برای دندان دائمی از بین می رود. برای همین برای داشتن دندان دائمی سالم باید از دندان های شیری بخوبی مراقبت کرد تا در زمان مناسب خودشان بیافتند.

توصیه دندانپزشکی برای سلامت دندان های کوذک

نقش تغذیه در ایجاد پوسیدگی در دندان نوزادان را نباید فراموش کنیم. از خوابیدن نوزاد با شیشه در دهان در شب جلوگیری کنید. سعی کنید بعد از شیر دادن او را بخوابانید. شیرین کننده هایی مانند شکر و … را به شیر داخل شیشه اضافه نکنید، مطمئن شوید که کودک بعد از شیر خوردن آب بنوشد. هنگامی که اولین دندان ها شروع به رویش کردند، پس از تغذیه شب و صبح آنها را با یک پارچه تمیز و مرطوب پاک کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *