برخی پوسیدگی های دندان کودکان را نمی توان پر کرد

از زمانی که اولین دندان های شیری فرزندانشان ظاهر می شود، والدین توجه زیادی به سلامت دندان های کودکان خود دارند. با این حال، در برخی موارد، اختلال در این روال ها و تغییر در عادات غذایی ممکن است باعث ایجاد پوسیدگی دندان در کودکان شود. علاوه بر این، تشکیل پوسیدگی در کودکان بیشتر از بزرگسالان است.

دلیل اینکه پوسیدگی در کودکان بیشتر از بزرگسالان ایجاد می شود این است که لایه مینای دندان های شیری ضعیف است. علاوه بر این، دلایل پوسیدگی دندان در کودکان چیست؟

  • قرار گرفتن دندان های شیری در معرض باکتری در سنین پایین
  • استفاده مداوم از بطری در شب
  • مصرف مکرر غذاها و نوشیدنی های شیرین
  • فقدان و عدم رعایت بهداشت دهان و دندان
  • تغییر شکل لایه مینای دندان
  • پشتیبانی ناکافی فلوراید

کدام دندان ها را نمی توان در کودکان پر کرد؟

درمان پر کردن تقریباً بر روی هر دندان در کودکان و بزرگسالان انجام می شود. با این حال، اگر پوسیدگی تا ریشه دندان پیشرفت کرده باشد، پر کردن بلافاصله انجام نمی شود. برای از بین بردن عفونت در دندان ابتدا درمان ریشه انجام می شود. به همین دلیل، معاینه جامع دندانپزشکی قبل از پر کردن درخواست برای کودکان بسیار مهم است.

کودک شما ممکن است دندان درد داشته باشد. در این حالت اولین کاری که باید انجام دهید مراجعه به دندانپزشک است. زیرا دندانپزشکی مشخص خواهد کرد که چرا دندان کودک شما درد می کند. سپس دندانپزشک با بررسی هایی که انجام می دهد تصمیم می گیرد که دندان پر شود یا خیر.

توجه داشته باشید که مراجعه به موقع لازم است، چرا که در صورت پیشرفت پوسیدگی و آسیب جدی دندان، ممکن است دندان دیگر قابل ترمیم و پرکردن نباشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *