چگونه کودکان را به مسواک زدن عادت بدیم؟

این سوالی است که می تواند در ذهن بسیاری از پدران و مادران مطرح شود و دغدغه بسیاری از ولدین باشد, اینکه چه کار کنیم که بچه هامون مسواک بزنند؟ چطور می تونیم بچه ها رو به مسواک زدن علاقه مند و تشویق کنیم؟ با دندانپزشکی پرنس همراه باشید:

بارها توسط بسیاری از پزشکان گفته شده است و بازهم می گوییم که موثرترین راهی که میتونید بچه ها رو به مسواک زدن عادت بدید اینکه پدران و مادران خودتون مسواک بزنید, یک مسواک منظم و دقیق و با حوصله, مسواک زدن والدین باید طوری باشد که کودک متوجه بشود که مسواک زدن یک کار مهمه و تحت هیچ شرایطی مورد غفلت پدر و مادرش واقع نمیشه.

همچنین از اولین سال های کودکی فرزندانتون تو مسواک زدن همراهی شون کنید و به بچه هاتون  کمک کنید که مهارت و تسلط شون برای مسواک زدن تقویت بشه. (پیشنهاد می شود مقاله مسواک زدن کودکان از چه سنی؟ را مطالعه کنید)

فراموش نکنید صرف یادآوری و گفتن جمله این جمله که “مسواک زدن یادت نره” نمی تواند منجر به نهادینه شدن این رفتار بشود و پدرو مادر مسواک زدن رو از خودشون باید شروع کنن. پس والدین باید خودشون هم جزئی از این پروسه باشن و با بازی و داستان گویی و ایجاد احساس شادی در کودک مسواک زدن رو تبدیل به یک اتفاق شاد و خوشایند کنند.

فراموش نکنید که مسواک زدن بسیار مهمه:

پیامبر اسلام حصرت محمد (ص) فرموده می فرمایند: جبرئیل همواره مرا به مسواک زدن سفارش می ‏کرد تا جایی که گمان کردم آن را واجب خواهد ساخت.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *