کودکم مسواک نمی زند!

برخی از والدین این سوال را دارند که کودکم مسواک نمی زند، چه کنم؟ در این بخش از دندانپزشکی اطفال پرنس درباره این موضوع صحبت خواهیم کرد. از آنجایی که بعضی از بچه های خردسال چندان تمایلی به مسواک زدن دندان هایشان ندارند، باید به طریقی علاقه این کودکان را به مسواک زدن را جلب کنید؛ به عنوان مثال می توانید مسواک زدن دندان ها را به بازی کودکانه تبدیل کنید یا خود نیز به همراه فرزندتان، دندان هایتان را مسواک بزنید و همچنین به فرزندانتان نیز کمک کنید تا مسواک زدن دندان هایشن را به پایان برسانند.

گفته می شود آسان ترین روش مسواک زدن دندان کودکان خردسال اینگونه است که کودک را روی زانویتان بنشانید و سرش را به سینه تان تکیه دهید و دندان های کودک را مسواک بزنید. در مورد بچه ها بزرگتر نیز می تواند پشت سر کودک ایستاد و سر کودک را کمی به عقب خم کرده و دندان های کودک را مسواک بزنید.

والدین گرامی کودکان توجه داشته باشند که تا زمانی که مطمئن نشده اید فرزندانتان می توانند به تنهایی دندان هایشان را به شیوه صحیحی مسواک بزنند، به آنها کمک کنید.

مسواک دندان های بچه ها را به شکل دایره ای کوچک روی دندان های کودکان حرکت دهید و مسواک زدن تمام سطوح را پوشش بدهد. همچنین از کودکانتان بخواهید خمیر دندان را بهد از اتمام مسواک زدن تف کند.

دندانپزشکان اطفال اینگونه می گویند که برای مسواک زدن کودکان نوزاد و خردسال کمتر از 3 سال سن از میزان بسیار کمی خمیر دندان و به اندازه یک عدس استفاده شود و مقدار خمیر دندان ساتفاده شده برای دندان های را در سنین 3 تا 6 سالگی به اندازه یک نخود افزایش داده شود.

والدین به این مورد توجه داشته باشند که بر مسواک زدن دندان توسط کودک نظارت داشته باشند تا مطمئن بشوند که کودک مقدار مناسبی از خمیر دندانی را استفاده می کند و خمیر دندان را لیس نمی زند یا قورت نمی دهد.

تاکنون در سایت دندانپزشکی پرنس مقالات مختلفی درباره مسواک زدن دندان های بچه های منتشر شده است. برای مثال می توانید مقالات آموزش تصویری مسواک زدن دندان های کودکان و مسواک کودک چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟ را مطالعه کنیدو اگر سوالی دارید می توانید در بخش نظرات مطرح کنید تا دندانپزشکان مجموعه دندانپزشکی پرنس پاسخ دهند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *