دانستنی هایی درباره دندان عقل قبل از جراحی و کشیدن دندان عقل

در دندانپزشکی کودکان پرنس مقالات مختلفی درباره دندان عقل منتشر شده است. برای مثال می توانید به مقالات دندان عقل چیست؟ آیا دندان عقل را باید کشید؟ و 2 مورد از آسیب های دندان عقل به سایر دندان ها مراجعه کنید. در این بخش نیز توضیحات جدیدی درباره دندان عقل و جراحی دندان عقل ارائه می شود.

به دلیل پیچیدگی ها و مشکلات جراحی دندان عقل، دندانپزشک ها توصیه می کنند که اگر دندان های عقل به درستی در ردیف قرار گرفته اند و وضعیت خوبی مطلوبی دارند، از کشیدن شان چشم پوشی کنید. در مورد برخی از افراد، ممکن است دندان های عقل منجر به هیچ نوع دردی در لثه نشوند و دندان های دیگر را نیز تحت تاثیر قرار ندهند. قبلا نیز گفته شده است که افراد می توانند به دندانپزشکی مراجعه کنند و دندانپزشک بعد از بررسی هایش اعلام کند که دندان عقل نیاز به کشیدن دارد یا نه؟

نخستین مواردی که ممکن است مانع انتخاب پیشگیرانه افراد برای کشیدن دندان عقل بشود، ریسک عفونت و خونریزی و سایر مشکلات مربوط به جراحی دندان عقل است. البته گفته می شود معمولا چنین مشکلاتی نادر هستند اما جراح دندانپزشک مسئول است تا در این موارد با بیمارانش صحبت کند.

از رایج‌ترین مشکلات مربوط به کشیدن دندان های عقل مخصوصا در افراد سیگاری یا افراد با سن بالای 26 سال، بروز عفونت است. البته اگر افراد در نظافت و شستشوی این ناحیه که تحت عمل جراحی قرار گرفته تلاش کنند، ریسک بروز چنین مشکلاتی به طور قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند.

توجه داشته باشید که بعد از کشیدن دندان عقل، باید از نوشیدن نوشیدنی با نی، بیرون انداختن آب دهان با فشار، و همچنین استعمال دخانیات و سیگار اجتناب کنید. اگر این توصیه های دندانپزشکی و سایر توصیه های دندانپزشک تان را رعایت نکنید لخته های خونی اصلاً تشکیل نمی شوند یا به درستی شکل نمی‌گیرند و این موضوع باعث می‌شود حفره دندانی برای ورود باکتری ها و غذا باز بماند, که این مشکل بسیار هم دردناک خواهد بود اما بعد از چند روز فروکش می‌کند.

بی حسی

دندانپزشک برای کشیدن دندان عقل باید برای بیمار بی حسی تزریق کند. در موارد نادری این بی‌حسی می‌تواند تا هفته ها یا ماه ها بعد از تزریق بی حسی میزان حس را در دهان فرد کاهش بدهد. پس اگر که به ماده‌ی بی‌حسی حساسیت دارید یا بدن تان واکنش منفی نشان می‌دهد، پیش از صحبت درباره کشیدن دندان عقل یا هر نوع جراحی دهانی با دندانپزشک تان صحبت کنید.

توصیه می شود اگرکه قبلاً هرگونه مشکلی در رابطه با بی حسی داشته اید، پیش از اقدام، به دندانپزشک تان در این مورد اطلاع دهید. لازم است دندانپزشک پیش از کشیدن دندان تان دهان را بی‌حس کند, پس این موضوع بسیار مهم است که اگر دچار آلرژی یا هر نوع واکنش منفی هستید حتماً به دندانپزشک تان اطلاع بدهید تا بتواند در این زمینه تصمیم گیری صحیح داشته باشد.

بعد از عمل و جراحی دندان عقل

بعد از جراحی خونریزی محل دندان عقل امری گریزناپذیر است و به همین دلیل باید گاز استریل تمیز در دسترس تان باشد تا بتوانید خونریزی دهان را کنترل کنید. به توصیه های دندانپزشک تان گوش کرده و موارد بهداشتی را به درستی رعایت کنید. همانطور که در بالا نیز اشاره شد چنانچه لخته‌های خونی نتوانند در محل جراحی تشکیل بشوند، دوره‌ی نقاهت تان بسیار طولانی خواهد شد و ممکن است اذیت شوید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *