اهمیت استفاده از فضا نگهدارنده دندان

در مطالب مختلفی که تاکنون در سایت دندانپزشکی اطفال پرنس منتشر شده است، درباره فضانگهدارنده ها صحبت کرده ایم. در این بخش درباره اهمیت استفاده از فضانگهدارنده ها برای جای خالی دندان از دست رفته در کودکان صحبت خواهیم کرد. می توانید مطلب فضا نگهدارنده دندان کودک چیست؟ را مطالعه کنید.

فضانگهدارنده یا “فضانگهدار” وسیله ای است که جای خالی دندان از دست رفته را حفظ می کند و و کمک می کند تا دندان دائمی در محل خود به شکل مناسب رویش پیدا کند.

اهمیت استفاده از فضا نگهدارنده دندان

در مواردی که استفاده از فضانگهدارنده به توصیه دندانپزشک ضرورت دارد عدم بکارگیری آن می تواند موجب بهم ریختگی یا رشد کج دندان شود و باعث افزایش احتمال نیاز کودک به ارتودنسی در آینده را بالا ببرد.

کاربرد فضا نگهدارنده دندان

زمانی که دندان شیری کودک زودتر از موعد بیفتد یا زمانی که دندان شیری کودک به دلایلی مانند ضربه خوردن یا پوسیدگی زودتر از موعد کشیده ی شود، احتمالا کودک به فضانگهدارنده نیاز داشته باشد.

گفته می شود همه بچه هایی دندان شیری شان را به دلایلی زودتر از موعد از دست می دهند، لزوما به فشانگهدارنده دندان نیاز ندارند، برای اینکه کودک به فضانگهدارنده نیاز دارند یا نه لازم است به یک متخصص دندانپزشکی کودکان مراجعه شود تا دندانپزشک اطفال بعد از بررسی نتیجه نهایی را اعلام کند.

توجه داشته باشید که گفته می شود چند روزی طول می کشد تا کودک به فضانگهدارنده عادت کند. همچنین گفته می شود لازم است معاینات منظم حداقل هر 6 ماه یکبار توسط دندانپزشک انجام شود. گفته می شود بسیاری از مشکلات توسط کودک دیده و اظهار نمی شود. همچنین اگر که فضانگهدارنده از دهان کودک درآمد حتما آن را در یک ظرف مخصوص نگهداری کنید تا گم نشود و سریعا برای مراجعه به دندانپزشکی برای نصب دوباره با دندانپزشکی تماس بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *