عدم علاقه کودکان به خمیردندان

حفظ رعایت بهداشت دهان و دندان ها بسیار مهم می باشد و برای اینکه کودکان دندان ها شیری و دائمی اسلمی داشته باشند لازم است بهداشت دهان و دندان هایشان بخوبی رعایت شود. موارد مختلفی برای مراقبت خوب از دندان ها وجود دارند، که یکی از آنها تمیز کردن دندان ها با مسواک و خمیر دندان می باشد.

قبلا در سایت دندانپزشکی اطفال پرنس مطالب مختلفی مرتبط با این موضوع منتشر شده است که به عنوان مثلال می توانید به مطالب استفاده از خمیر دندان برای کودک از چه سنی؟ و کودکم مسواک نمی زند! مراجعه کنید.

در این می خواهیم درباره عدم علاقه برخی از بچه کودکان به خمیردندان صحبت کنیم، این برای علاقه مند کردن بچه به مسواک زدن و استفاده از خمیردندان چه کار می توان انجام داد.

برای تشویق بچه ها به استفاده از خمیر دندان می توانید راهکارهای زیر را امتحان کنید:

1- طعم ها و بافت ها مختلف خمیر دندانی را امتحان کنید.

2- می توانید در زمان خرید خمیر دندان کودک تان را همراه تان ببرید و اجازه دهید خود کودک خمیر دندان مورد علاقه اش را انتخاب کند.

3- ممکن است کودک از طعم خمیردندان خوشش نیاید. در صورت حساس بودن کودک به طعم خمیر دندان می توانید از خمیر دندان های حاوی فلوراید بدون طعم استفاده کنید.

4- گفته می شود در زمان مسواک زدن نیازی به استفاده زیاد از خمیر دندان نیست و از میزان مناسب سن کودک از خمیر دندان استفاده کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *