دندان شیری کودک کی در می آید؟

برای پدر و مادر دندان در آوردن کودکان شان از لحظات بیاد ماندنی محسوب می شود، برای همین معمولا پدران و مادران دوست دارند از زمان دندان در آوردن دندان های فرزندانشان مطلع شوند. ما قبلا در مطلبی با عنوان تعداد, زمان و ترتیب رویش دندان های شیری کودکان توضیحاتی در این مورد داده بودیم که توصیه می شود این مطلب نیز مورد مطالعه تان قرار گیرد، در این بخش توضیحات بیشتری داده می شود بعبارتی به پرسش برخی از والدین درباره اینکه دندان شیری کودک کی در می آید؟ پاسخ داده می شود.

برخی از دندانپزشکان درباره این پرسش اینگونه می گویند که زمانبندی معین و خاصی برای دندان درآوردن نوزادان وجود ندارد، نه بطور دقیق می‌توان گفت که نخستین دندان نوزاد کی جوانه می‌زند، نه می‌توان دقیقا گفت که  دندان درآوردن نوزاد تا چند سالگی طول می‌کشد. با این حال گفته می شود بعد از رویش نخستین دندان ها نوزاد، معمولاً درآمدن سایر دندان ها چندان دردناک نخواهد بود.

اگر فرزند شما هنگام تولد دندان داشته است (دندان نوزادی)، لزوماً به این معنا نمی باشد که دندان درآوردن فرزندتان سریع تر و زودتر از سایر نوزادانی تمام می شود که اولین دندان شان چند ماه بعد از تولدشان درآمده است. گفته می شود حتی چنین احتمالی نیز وجود دارد که رویش دندان های کودک تا سن 12 ماهگی کودک شروع نشود. با این حال معمولا تمامی دندان های شیری کودکان تا سن دو و نیم سالگی درمی‌آیند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *