لق شدن دندان شیری | دندان شیری ریشه و عصب دارد؟

لق شدن دندان شیری کودکان در زمان صحیح اتفاقی خوب و لازم هست، چرا که تا زمانی که این دندان ها لق نشوند و نیافتند، دندان های دائمی جای این دندان ها را نمی گیرند. با این حال اگر احساس می کنید که لق شدن دندان های کودک غیر طبیعی است می توانید به یک متخصص دندانپزشکی کودکان مراجعه کنید.

در مواردی بین رویش دندان دائمی و لق شدن دندان شیری هماهنگی مختل می شود و لقی دندان شیری اتفاق نمی افتد. عدم لق شدن دندان شیری در شرایطی است که دندان دائمی در حال رشد و رویش است. در چنین وضعیتی دندان دائمی در مسیر رویشش با دندان شیری ثابت و لق نشده مواجه می شود، که در چنین مواردی، شرایط وضعیت دندان و دهان کودک باید مورد بررسی دندانپزشک اطفال قرار گیرد.

آیا دندان شیری کودک ریشه دارد؟

با تشکیل نسبی جوانه دندان دائمی در دهان کودک، ریشه دندان شیری کم کم حلیل می رود و اینگونه جا برای رشد و رویش دندان دائمی فراهم می شود. برای همین موضوع است که والدین بسیاری اینگونه فکر می کنند که لابد دندان شیری ریشه نداد. این باور درستی نیست، چراکه دندان شیری علاوه بر ریشه عصب نیز دارد.

به دلیل اینکه رشد و رویش دندان های دائمی باعث وارد آمدن فشار به ریشه دندان های شیری می شوند، تحلیل ریشه دندان به دنبال فشار اتفاق می افتد. برای همین زمانی که دندان لق می شود و سپس می افتد، به دلیل اینکه ریشه کاملا تحلیل رفته است، والدین ریشه ای مشاهده نمی کنند و شاید برای همین موضوع است که برخی فکر می کنند دندان کودک ریشه ندارد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *